Сменяте офиса и до скоро разглеждахте изобилието от ненужни мебели край вас? Дори старите, изтъркани бюра могат да открият ново предназначение. Ето как.
Първата стъпка в успешното преместване на материалната част от бизнеса ви е изчерпателния опис на инвентара. По всяко време трябва да сте наясно какво имате с вас и от какво трябва да се отървете.
Включете всичко възможно:
Колкото по-точен е инвентара, толкова по-лесно ще се освободите от ненужното на по-късен етап.
Ако бизнесът ви разполага с по-голям екип (30 човека да кажем), не забравяйте да разделите персонала на няколко групи, например:
Всеки служител се занимава с опис на своето и съседно работно място, накрая всичко се предава на отговорниците, те събират всички списъци в един и ги предават на вас. Нещо в този стил.
Най-подходящият формат за крайния резултат от списъците ще бъде една екселска таблица която да описва отделните мебели и техния брой.
Когато дойде време да търсите нов дом за офис мебелите, включете една отстъпка в цената и започнете с вашите служители. Би следвало да са поне до някъде запознати с общото състояние на обзавеждането и тъй като са го ползвали неведнъж – вече да са му намерили приложение в домовете си.
Да предлагате обзавеждането с отстъпка на служителите Ви е ситуация в която всички печелят. Взаимно ще си направите услуга и ще ги направите по-доволни, защото са получили нещо допълнително от работната си среда.
Само се уверете, че отбелязвате всички продажби в инвентара и списъкът е актуален по всяко време.
След като сте се свързали със служителите Ви е време да преминете към местните магазини за мебели втора употреба. Не само това, но и в процеса на търсене може да намерите фирми като Офис Аутлет БГ:
“OfficeOutlet.bg работи като брокер на проектен принцип, осигурявайки връзката между фирми, желаещи да продадат свое обзавеждане и тези, които търсят качествено обзавеждане на добра цена.”
Научете повече на сайта на Офис Аутлет БГ,
Добре е да имате предвид и, че някои такива фирми ще Ви предложат да извозят мебелите, но като допълнителна услуга.
Помнете, че основната цел тук е да се освободите от ненужните мебели за да приключите по-бързо с преместването. По възможност договорете съвкупна цена за всичко ненужно, за да си замине наведнъж.
Друг вариант, който отнема малко повече време, е да разделите и групирате частите от мебелите ви по суровина. В общия случай, всяка офис мебел съдържа поне едно или повече от следните: метал, дърво, пластмаса, плат.
Можете да се свържете с фирма, която се занимава с рециклиране, като ЕкоМакс. В зависимост от количествата материали бихте могли да се договорите за изкупуване.
Друг вариант, който е дори класически, остава да предадете до най-близкия пункт за рециклиране. Само не забравяйте да се запознаете с цените на килограм преди да захванете това начинание. Възможно е и да не оправдае загубата на време.
Дори и да не рециклирате, винаги можете да
Може да се окаже, че е далеч по-ползотворно да брандирате офис мебелите си и да ги дарите някъде. Така ще можете да играете за данъчни облаги, както и да си направите безплатна реклама докато ви свързват с още едно добро дело. Само не забравяйте да поръчате справка на счетоводителят Ви. Законодателството не е особенно широко скроено по въпроса с данъчното облекчение.
Като най-изгодна възвращаемост при дарения поместваме един цитат за фирмите в технологичния сектор които по-често сменят компютрите си:
“В пълен размер се признават разходите на юридически лица за дарения на компютри и периферни устройства за тях, които са произведени до една година преди датата на дарението, направени в полза на български училища, включително висши училища.”
– Васил Пантев, директор вътрешно знание, bulmar.com, из
Използвайте връзката към източника за да научите още за опциите ви при дарения.
Надяваме се да сме Ви спечелили с поне един от вариантите и да Ви е бил от полза. И не забравяйте – след като сте решили въпроса с мебелите, всичко от което имате нужда е едно професионално преместване.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.