Ако наистина не ви харесва да разопаковате след преместване, то най-вероятно е, защото искате да се насладите на новото място, квартал или град. За да не ви обезкуражава мащабът на това начинание, е най-добре да разбиете процедурата на няколко поредни дни, особено след като сте се понапрегнали по време на самото преместване.
Като за начало, ето какво е най-добре да направите в първия ден – денят след като се нанесете.
Без значение дали разтоварвате сами или сте наели носачи, ще трябва да знаете къде отиват разгъваемия диван и кухненската маса. Най-добре е да имате предварителен план или скица, за всички мебели.
Уви, в доста случаи, човек няма възможността да се запознае добре с мястото, на което се мести, за да вземе тези решения предварително.
Ако сте в такава позиция, опитайте да сте на адреса достатъчно рано преди да пристигнат мебелите или просто прекъснете целия процес за 15 минути, за да можете да прецените на спокойствие къде отиват определени вещи, например дивана, телевизора, пианото и всички онези, които ще ви бъде трудно да преместите след като са си отишли вашите помощници.
Ако сте преместили покъщнината от старото място на новото или сте поръчали нови електроуреди, винаги си правете справка в упътванията дошли с тях, преди да се наемате да ги свързвате към битовата мрежа. И по-конкретно: хладилника, печката, миялната, сушилната и пералнята.
Ако не разполагате с ръководства или не сте съвсем сигурни как да изпълните инструкциите в тях, винаги търсете професионален съвет.
Леглата са първите мебели, които е необходимо да бъдат сглобени и приготвени за да сте готови за първото нощуване в новия ви дом.
Тази задача може да дойде дори и преди свързването на електроуреди, защото здравият сън е ключов за да започнете да се разполагате в новия си дом бързо и качествено.
Разбира се, следва мястото за спане идва това за хранене. Особено ако имате деца. Сглобете масата или плота, на който обикновенно се храните и заедно със столовете, на които всички са свикнали. Така нанасянето в дома получава едно добро начало.
Измежду целия ви багаж е добре да има един кашон, а може и чанта, който съдържа само вещи от първа необходимост. Тоалетни принадлежности, лекарства и прочие. Кашонът трябва да е ясно обозначен и лесен за откриване измежду другите. В семейството ви може да се получи така, че всеки да има собствен такъв кашон.
Друг, също добър вариант е всеки да приготви по една раница или сак, които ще изглеждат по-скоро като приготвени за лагеруване. Каквото и да изберете да опаковате, така знаете, че разполагате с всичко необходимо за комфорта, докато в къщата не се приключи с разопаковането и хаоса.
Лесно можем да се съгласим, че това е най-добрата част от първия ден в новия ви дом: леглата са готови да се стоварите върху тях и единственото, останало в списъка със задачи, е една стабилна вечеря.
Ако имате деца, използвайте момента да отпразнувате за да послужи като награда, че са се справили с една основна част от местенето, а и като празненство за едно добро начало.
Това ще помогне на всички замесени да се поуспокоят и отпуснат преди да заспят за първи път в новия им дом.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Ето и седем основни стъпки които ще направят опаковането и преместването на спалнята лесно.
Преди да започнем нека споменем, че тези насоки се отнасят и за други стаи като детската или стаята за гости.
Всеки член на семейството може да помогне най-малкото с изхвърлянето на старите ненужните и отделянето новите завивки. децата могат да помагат като изпразват гардеробите си и събират играчките на едно място.
Ако искате да въведете децата разделянето на нужното от нежното, забавен подход за това е така наречената „важна кутия“. задайте условие на играта – да постави вътре нещата, с които най-много иска да отиде на новото място. Изберете за всяко дете подходяща по размер кутия и му помогнете да я декорира като по този начин я направи своя.
Сортирането на вещите следва да започне с гардеробите, преминавайки се към тоалетките и се приключвайки с най-малките места като чекмеджетата.
Съберете дрехите за подаряване или продаване в чували за отпадъци като ги означите подобаващо.
Ако имате дрехи, които не искате да се намачкат, то ще трябва да закупите подходящи кутии. Такива обикновено са с размера на едно сако и са плоски колкото да поберат три до пет сака. Разбира се, ако не можете да си ги набавите, можете да ги сгънете дрехите през средата и да ги приберете в среден по размер кашон.
Ако не ви безпокои мачкането, съберете дрехите със закачалките и ги сгънете, без да ги разделяте така, че да се поберат кашон. Групирайте дрехите заедно по видове, опаковайте ги заедно и надписвайте опаковките им.
Обувките могат да бъдат оставени в кутиите и събрани в по-голям кашон.
Ако оригиналните им кутии липсват, увийте всяка обувка във вестник или опаковъчна хартия, a след това ги увийте заедно. Съберете ги в кашон и го обозначете. Избягвайте да слагате тежки неща отгоре му – ако се намачка, ще се смачкат и обувките в него. Когато го товарите използвайте пространството върху него за да съберете възглавници, одеала и друг завивки.
С всяко преместване е добре да имате чанта или раница с всичко от първа необходимост за първата нощувка на новото място. Бижутата съберете в надеждна и компактна кутия, която влиза в същата раница или чанта. Не оставяйте бижута за камиона особено без застраховка. Дори има фирми, които биха отказали да ги товарят ако не са застраховани.
Купете си дебели чували, най-добре за строителни отпадъци и съберете вътре сгънати одеалата и чаршафите. Напомняме да ги групирате по чувал, а не да се смесват. След като ги надпишете по съдържание и по стая ще имате отлична представа кое – къде седи. Същото направете и с възглавниците.
Сега завържете здраво чувалите като избягвате да ги оставяте надути с въздух, защото така се пукат по-лесно. Ето че имате отличен товар, с който да запълвате свободно място в превозното средство, където не пасват кутии.
Предмети като тези трябва да бъдат прибрани в специални кутии които можете да поръчате от фирмата по преместване. при огледалата се уверете че опаковката или държа размера на съдържанието.
Вижте също: Как най-добре да подготвя за местене картина?
Докато щорите просто трябва да получат собствена кутия с подходяща дължина, пердетата и завесите изискват малко повече грижа за да не се изцапат или намачкат.
За да съхраните завесите и пердетата сгънете ги заедно с други дрехи в някоя от ниските кутии като онези за сако, които споменахме по-рано. Ако не разполагате с такива, просто ги сгънете като преди това подложите хартия от едната страна. Съберете ги в чист кашон и не оставяйте празно пространство.
Почистването на пердета и завеси се струва да се направи след преместването дори и само за да ги освежи. Ако има нарушаване във формата или са изцапани, то след почистването няма да има и следа.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Понякога по-малките вещи от покъщнината са по-трудни за опаковане. Осветителните тела лесно попадат в тази категория, защото идват в най-различни форми и размери.
Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да опаковате лампите у дома така, че да пристигнат цели на новото място.
Когато опаковате къщата за преместване понякога по-малките неща създават по-големи главоболия. Опаковането на лампи може да бъде предизвикателство тъй като се произвеждат различни форми размери.
Ето няколко изпитани съвета как да опаковате лампите така че да пристигнат в новия ви дом здрави.
В зависимост от свободното ви време, може да закупите кутии от фирма за преместване или да се възползвате от празните кашони останали след зареждане на някой от местните магазини. Който и от двата варианта да изберете най-добре първо разглобете и Разгледайте лампите, осветителните тела и техните абажури за да имате представа какъв размер кутии ви трябват.
Напомняме ви да демонтирате абажурите с чисти и сухи ръце за да си спестите петна от тях.
Обикновено стандартните размери кашони не са особено подходящи затова е добре да сте окомплектовали частите на лампите и да знаете каква вместимост имат.
Веднъж щом сте се снабдили с опаковки подсилете дъното на всяка една от тях с широко тиксо.
Тъй като са по особени, ще вземем за пример стоящите лампи.
Свалете крушката и абажура преди опаковане. Увийте вашия кабел около тялото на лампата без да го пристягате за да не се прекъсне, но и да не може да се отвие сам. По-добре не използвайте тиксо за последното, тъй като може да остане лепило по лампата.
На чиста, равна повърхност разположете парче аеропласт с височина малко по-голяма от тази на осветителното тяло. Поставете тялото на лампата върху аеропласта, увийте плътно и облепете с тиксо. Ако тялото е лакирано или е дървено може да искате да добавите втори слой.
Винаги опаковайте така, че опаковката и предмета да станат неразделно цяло.
Винаги използвайте опаковъчна хартия вместо такава от списания и вестници. Не слагайте нищо друго освен хартия и аеропласт върху и във абажурите. По възможност опаковайте абажурите като ги поставяте един в друг. Когато ги затваряте в кашон уверете се, че не остават притиснати след затваряне.
Добра идея е да събирате по повече от един абажур в кашон стига да пасват един в друг и да влизат свободно. Поставете кутии с абажури на места където няма да бъдат смачкани или пречупени по време на преместването.
Купете си стикери „Чупливо“ от някоя фирма за преместване. Така не само ще се внимава повече при преместването им, но и ще можете да ги групирате в единия край на камиона така, че да не рискуват да бъдат затрупани ли премазани от по-тежки вещи.
Също така отделете време да напишете на кутиите коя лампа – за коя стая е. Така ще си спестите доста време при разопаковането и събирането на осветителните тела на новото място.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Ако местите дома си сигурно доста електроника очаква вниманието ви. Една от най-скъпите вещи, освен апартамента и колата, често е телевизора. Макар и съвременният телевизор да нараства по размер и цена, добрата новина е че става все по-лек и тънък.
Някогашните модели, които изискваха по четири човека за преместване, са отдавна зад гърба ни. Единствено предизвикателство остава диагоналът на екрана, който въпреки ниското тегло, може да направи техниката голяма на площ.
За да се уверите, че не рискувате да повредите телевизора или някой да се нарани при преместването, следвайте тези инструкции.
Макар и да изглежда очевидно, лесно е човек да се изкуши да направи компромис с тази стъпка. Особенно ако се местите през делниците. За преместването на широкоекранен телевизор просто си трябва втори човек.
Макар и да не са с едновремешния габарит, могат да тежат повече отколкото очаквате. Поради широката си площ и висока чупливост се превръщат в един от по-проблемните товари при пренасяне.
Затова е най-добре да имате поне още един чифт ръце насреща.
С опаковката ще предпазите телевизора от ожулвания, драскотини и пръстови отпечатъци.
Най-общо казано, за тази цел ви трябват материали като:
Лесно можете да вземете под наем подобна техника от фирма, която се занимава с премествания. Товарната количка е добра инвестиция, защото ще ви помогне да местите тежка техника или такава с необичайни габарити; точно като телевизора.
Заедно с количката най-добре поръчайте колани с тресчотка, които ще ви помогнат да закрепите телевизора както към количката, така и към някоя от стените на камиона (ако разполагате с такъв).
Разбира се, коланите ще използвате и за да ‘сглобите’ опаковката на телевизора.
Започваме с най-сложния вариант – ако разполагате с одеала и плоскости.
Сложете два колана на земята така, че ако сложите една плоскост върху тях, те да могат да я опасат и да я пристегнат към телевизора.
След коланите положете една от плоскостите върху тях. Покрийте я с едно одеало на ширина. Напреки сложете второ. Двете одеала трябва да сформират плюс и само първото да пасва на плоскостта.
Сега сложете телевизора с екрана надолу, върху тях. Преметнете второто одеало отгоре и отдолу техниката. Сложете още едно одеало по ширината на телевизора. Върху него идва и втората плоскост.
Този “сандвич” затегнете с коланите. Внимавайте да не ги пристягате, защото може да увредят опаковката или товара.
Ако разполагате с подходяща кутия, то просто увийте телевизора в одеала по указания начин и го поставете вътре. Ако се налага, уплътнете с още едно одеало за да заемете остатъка от празното място в кутията. Така ще сте сигурни, че техниката няма да мърда никъде. Бандажирайте със широко тиксо кутията така, че дори някоя от странйците й да поддаде, няма да се отвори. Разбира се, вместо тиксо можете да използвате и коланите.
Акцентът тук е телевизорът да не може да се движи в кутията или опаковката си.
Посредством коланите с тресчотка, привържете опакования телевизор така, че да стане едно цяло с количката. Телевизорът трябва да се постави изправен.
Недейте да носите телевизора легнал (с екрана към земята), защото би могъл да се повреди дори от собствената си тежест.
По стълби количката се бута от един човек и придържа от друг. Всеки един от участниците трябва да може да се справи физически с теглото на количката и техниката в нея.
Ако сте си наели камион-мебеловоз, привържете телевизора чрез коланите към гърба на каросерията или някоя от другите стени на камиона. Сложете някоя тежка мебел до техниката (диван, например) като защита от размествания или други непредвидени ситуации.
Вижте също: Как се товари камион-мебеловоз
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
2018-та е тук и този материал е за тези от вас които живеят под наем и планират да се местят. Как да си гарантирате връщане на депозита? Няколко неща, които трябва да знаете, при изнасяне и преди нанасяне в квартира.
Като се замислим за “голямата картинка”, първото което на човек му идва на ум са два сценария: със и без договор.
Но всъщност няма такъв вариант. Често някой си намира квартира директно от собственика само за да бъде културно изгонен преждевременно, поради липса на писмено споразумение и уточнен срок за предизвестие. “Така се разбрахме” може да се каже, че има давност до 1 седмица.
Затова ето го и първото правило:
Винаги, когато работите с агенция, ще имате и договор. И от този договор се надгражда всичко останало в плана ви да си гарантирате депозита при изнасяне.
Но ако не наемате чрез агенция? Ако бай Иван смята, че ‘като му дойде времето ще го мислим’?
За да имате писмено споразумение с легална тежест ви трябват следните неща:
Важно е да не забравяте, че въпреки сериозността на това споразумение, вашата цел е да го използвате за да приключите ‘сделката’ без спорове и без съдебни зали.
Условията се пишат по едно на ред и всяка точка описва накратко, с прости и еднозначни думи се случва, например:
“Наема на стойност 250 лева се плаща от наемателя на всяко 28-мо число от месеца, в брой. Приема се забавяне от 4 дни по плащането.”
За обезщетенията (където обикновенно отива депозита):
“Апартаментът има печка, климатик…”
“Депозита се използва за възстановяване на упоменатата техника и/или увредено обзавеждане в апартамента”
Тук е добър момент да се разберете с хазяите си относно ежедневите следи от употреба. Например, това са петна от пръсти по стените, ключовете на осветлението и дръжките на врати и прозорци.
Уверете се, че е вписано в договора какво са следи от ежедневна употреба и дали се изисква от вас да бъдат напълно заличени при предване на апартамента.
Така си спеспявате евентуалното ‘ще ми трябват целия депозит за да пребоядисам хола’ от хазяите.
Преди да подписвате, помолете да ви оставят насаме за 5 минути за да можете да прочетете договора на спокойствие и да помислите в какви ситуации как би важал. Също за да изброите какви промени или допълнения бихте искали.
Преди да се нанесете, направете оглед със хазяите за всякакви недостатъци или проблемни места в апартамента. Запишете ги в договора и дори им направете снимки. Уверете се, че и хазяите имат копие.
Така по взаимно споразумение апартамента ще се използва от вас и няма да бъдете ‘таксувани’ за тези недостатъци или повреди при напускането му.
Също така може да бъде вписано в договора, че поемате отговорност за ремонти на малка стойност. Например до 50 лева. Пазете си касовите бележки и фактурите за всички такива покупки. Съхранявайте ги прикрепени към договора.
Бойлерът или тоалетното казанче се повреди? Колкото по-скоро уведомите хазяите толкова по-малко вероятно е вие да излезете виновни за състоянието им.
Също така прикрепете един лист към договора, в който ще записвате кога сте се обадили за нещо, дали е направено нещо по въпроса и след колко време. Това е лесен и много убедителен начин, който да използвате ако възникне спор за нещо неработещо по апартамента при изнасяне и че не сте вие отговорни.
Дали сте боядисали стените или сте сменили филтъра на климатика – водете си списък с поправките и стойността им, прикрепен към договора заедно с всички касови бележки и фактури. Нормално е да смените изгоряла крушка или нагревател когато се наложи, но доказателството че сте се погрижили за мястото ще ви бъде от полза ако оспорят връщането на депозита при изнасянето ви.
Един от най-лесните начини да си гарантирате освобождаване на депозита е да почистите апартамента. Често се оказва добра идея да посветите цял ден на това. Най-добре го направете в деня преди да се срещнете с хазяите за последно.
Възможно е по време на изнасянето да има следи от обувки и други подобни. Затова се погрижете за чистотата след като апартаментът е съвсем опразнен.
В зависимост от депозита, който сте платили и размера на апартамента, може да си струва да наемете професионално почистване.
Запазете удобен ден и час за преместване и изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с услугите по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Една малко по-философска тема: Да си зададем четири практични въпроса за всички онези, които напускат града си или България, в търсене на по-добро място.
В един или друг момент, всеки започва да не го свърта и да негодува спрямо ежедневието си, мислейки че някоя голяма промяна (като преместване) ще разреши настоящите проблеми. Добра идея е да премислите решението си преди да се захванете да наемате фирма за местене или да започнете да опаковате.
Не се залъгвайте по това колко едностранен изглежда този въпрос. Веднъж направи ли човек голямата крачка да се премести на съвсем ново място, то ще бъде по-лесно за второ такова действие. А и да не забравяме, че бъдещето винаги крие изненади и не се знае кога може да се почувстваме в неравностойно положение отново.
Затова препоръчваме да помислите за всички неща които са свързани с живота ви посредством място където сте в момента. Често имам да сме благодарни за повече неща, отколкото си мислим.
Направете си списък за да видите колко много могат да бъдат те.
Ето някои идеи:
Напишете си и кои са любимите за вас неща в града или квартала ви: тетъра, киното, пекарната на 5 минути от вас или кафето в което знаят какво ще поръчате още с влизането.
Всички тези неща са от значение и ако ще се местите, от вас зависи да прецените колко са важни за вашето щастие.
Ако се чувствате притиснати и имате нужда да заживеете на ново място заради сегашната ви работа или връзка, то запитайте се – ще разрешите ли недоволството си ако приключите с работата или връзката?
Ако отговорът е “да” тогава може би не е нужно да сменяте чак населеното място.
Помислете кое в живота ви по-конкретко ви прави пречи да сте щастливи. Тогава вижте дали решение не е да смените работното място, професията или обкръжението. Всички тези промени могат да се направят без да докоснете и един кашон.
Както винаги, най-трезвите решения се взимат когато фактите са на масата. Направете си списък с хубавите неща, които избраното ново място предлага.
Дали ще са спокойствие и пространство или висок стандарт на живот и динамика, изцяло от вас зависи. Вие решавате кои са показателите за качество.
Дългосрочното планиране е важно, защото местенето е начинание, което изисква много енергия, търпение и ресурси. Ще се чувства ли по-добре вашото семейство там? Това ли е най-доброто време да се местите? Какво би се променило ако го отложите с година или две? Как това би се отразило на сегашното ви състояние?
Процесът по взимане на решение не би бил завършен ако не се взема предвид практическите страни на преместването. Ето няколко въпроса, които можете да се запитате:
Ако вече сте наясно с приоритети си и сте отговорили на практическите въпроси, то сигурно сте доста по-близо до взимане на окончателно решение дали ще се местите или не.
Винаги е по-добре да знаете дали е правилното време и правилното нещо за вас или вас и семейството ви.
Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
За много хора изнасянето е лесно докато не се навлезе в процеса. Ето няколко начина да организирате местенето за да няма изненади в последния момент.
Професионалисти от най-различни сфери на живота ще ви кажат, че не могат да се движат напред без тефтера си, списъка със задачи или нещо подобно. Причината за това често е, че за добрата организация е необходимо човек да заема различни роли в процеса на работа.
Първо бъдете добър организатор като си съставите списък със задачи и предвидите време за тях, а след това добър работник – изпълнявайки задачите. Ако оставите всичко да се нарежда в движение, то само ще си създадете стрес и ще допуснете грешки.
Безспорно, във всяко едно начинание това често е най-трудният въпрос. Също така е и най-важният: за кога да насрочите поръчката на транспорт, до кога ще трябва да бъде платен интернета или кабелната, кога да дадете известие на хазяи (ако има такива) и така нататък; все неща, които зависят от това да се справите навреме.
Ето няколко изпитани метода които ще ви помогнат да се справите:
Започнете от стаята в която прекарвате най-много време. За да унагледим съветите ще приемем, че това е холът ви.
Най-често във вашата най-използвана стая има най-много вещи, които използвате най-често. Направете един списък с най-използваните и ги заделете на едно място. Те ще ви бъдат необходими до последно.
След това преминете към стаи, в които прекарвате по-малко време (да не се бърка с използвани по-рядко). Разбира се, изключение прави спалнята, в която прекарваме най-малко време… в будно състояние.
Накрая преминете към помещения които използвате само за склад. Ако има такива, разбира се, това ще са тераси, тавани, мазета…
Човек рядко има по-удобен повод да си даде сметка колко неща притежава и колкото от тях не му трябват. За да придобиете добра представа колко има за местене – подредете. За да съкратите времето за преместване – изхвърлете.
Не забравяйте да отворите всякаква мебел като шкафове и гардероби. Разгледайте добре какво има вътре.
Допълнително, това може да е добра възможност да почистите вещи, които използвате например веднъж годишно, но не позволявайте това да ви разсейва от първоначалната идея.
Разделете списъка си на колони. Сега използвайте за заглавие името на стая или част от стая. Впишете в колоната вещи или групи от вещи. Пример за кухнята: херметическата тенджера, съдовете, подправките…
След като си припомнихте съдържанието на вашия дом е време да решите дали да поръчате опаковане или да опаковате сами.
Ако ще опаковате сами, проверете колко човека могат да ви помогнат и определете колко дни ще ви трябват. За всеки ден си определяйте не повече от 4 часа работа. Винаги трябва да има време нещо да се обърка. Класически пример би бил: 5 вечери след работа, разделени през 1 ден; тоест 10 дни (без събота и неделя).
Научете повече в: Как да създадем график с който да се подготвим за местене
Добавете още 2 работни дни за всякакви административни задачи във връзка с вашето местене. Това ще касае хора и инстанции свързани с адреса, който няма да обитавате повече.
Не на последно място, решете дали да поръчате носачи, транспорт или да се местите сами. За да имате по-голям избор, насрочете си ден и час преди да започнете с опаковането. Тъй като вече имате приблизителна представа какво ще местите, ще можете лесно да ориентирате фирмата-изпълнител.
Не забравяйте да помислите и колко би ви струвало да стигнете от старото до новото място. Можете да спестите време ако предвидите пари за покупка на опаковъчни материали като кашони, тиксо и стреч фолио.
Получавайте още полезна информация и в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn и GooglePlus.
Изпратете безплатно запитване към наш експерт или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.