Лятото продължава с пълна сила, а ние отново сме на линия и продължаваме с тънкостите при преместване на дома и офиса!
Вие четете част втора от 14 съвета при местене на мебели.
Пренасянето на един голям, гъвкав матрак може да бъде предизвикателство. Много от тях имат дръжки, но те не са предназначени да издържат цялото тегло, както при местене.
Затова, освен с втори човек за пренасянето, може да се снабдите и с въже, от което да направите товароподемна примка:
Уверете се, че въжето е дълго близо два пъти дължината на матрака. Сега направете примки в двата му края като, преди да ги завържете, може да промушите парче PVC тръба широко колкото дланта ви.
Така получавате въже с дръжки от двете страни. Въжето се държи с едната ръка от всеки носач като матракът ляга върху въжето с дългата си страна. Така всеки носач държи с една ръка въжето, а с другата – горната част на матрака.
За случаите когато се окаже, че просто няма как да прекарате еднолицевия матрак покрай някой ъгъл – също както има модел, който се сгъва на две, така можете и вие да направете вашия еднолицев матрак сгъваем.
Оставете матрака да легне по лице (не забравяйте да постелете) и отстранете текстилния му ‘гръб’. Тук махането на такерите (големите мебелни телбоди) е най-трудната част.
След като сте отстранили покритието ще видите, че гърбът на матрака се състои от напречни и надлъжни летви. Идеята е да измерите точната среда по дължина и да срежете надлъжните летви (обикновенно 3 или 4 на брой) точно в тази точка.
Така пружините ще останат на напречните летви и няма да повредите нищо.
За да го върнете в първоначален вид просто укрепете надлъжно срязаните летви с подобни парчета дърво и видии (за да можете да разглобявате и в бъдеще) и закрепете обратно текстилния гръб.
Ако се местите в нова къща или апартамент, решете предварително коя мебел – къде отива. Вземете на квадратни карета, един молив и направете скица в мащаб.
Въпреки, че звучи като някакво инжинерно начинание, можете да се улесните като вземете размера на новото помещение и определите върху колко карета се нанася той.
Например, едно каре е равно на 40 сантиметра. Съответно, ако диванът е дълъг 2 метра, ще използва 5 карета.
Ако използвате фирма с носачи, допълнително удобство е, че можете да раздадете копия от тази скица на носачите за да знаят кое – къде отива.
Ако вече имате опит в преместванията, то ще се съгласите, че големите, меки кресла са едни от по-неудобните мебели за местене.
Затова си струва да направите опит да демонтирате облегалката на креслото. Често тя е захваната на метални пластини, които продължавата от подлакътниците нагоре.
Ако имате от по-скъпите кресла, които имат разгъваема част за краката, превържете седалката заедно с тази част, за да не се разгъне докато пренасяте креслото.
Това може да звучи доста очевидно, но е често срещано да не се демонтират краката на мебелите, например. Макар и да са малки, те стърчат, което ги прави чупливи и също ви отнемат няколко сантиметра, когато например пренасяте мебели през рамката на врата.
Затова улеснете местенето (и опаковането на мебелите) и разкачете всички възможни крака, дръжки, надстройки и рафтове.
Когато пренасяте през коридор, всеки сантиметър може да бъде от значение. Особено когато ви трябват малко по-широко отворени врати. Ето две неща, които могат да ви дадат необходимото разстояние:
За да преодолявате денивелация правете си рампи.
Това могат да бъдат:
Използването на рампа през повърхности, като стълбището например, ви позволява да плъзгате тежки предмети без да ги наранявате.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Без значение дали се пренасяте или просто размествате, местенето на тежки мебели не е за подценяване. Използвайте тези техники за местене на тежки, необичайни по форма вещи, без да си повреждате гърба, къщата или мебелите.
Неща като висок шкаф, гардероб или секция, могат да бъдат неудобни за носене. Не ги местете сами, използвайте втори човек да ви помогне. Положете мебелта на една страна и, при вдигане, отпуснете гърба да слезе леко надолу, да застане под ъгъл спрямо пода.
От гледната точка на носещия, страната на предмета заема клинообразна форма, с ъгълът право към пода. Това позволява да се центрира тежеста за да не се люлее или осуква мебелта. Пренасянето по стълби също става по-лесно, защото ъгълът, сочещ към пода, позволява по-лесно маневриране по стълбите, нагоре или надолу.
Едно удобно кресло далеч не е толкова удобно, когато опре до местенето му. Когато маневрирате с него по коридори, следвайте примера на професионалистите: извъртете креслото на една страна така, че да приеме формата L и го извъртайте покрай ъглите на завоите или касите на вратите, за да преминавате по-лесно и без щети.
Ако някога ви се наложи да пренасяте диван през коридор или врата ще откриете, че е почти невъзможно да го държите хоризонтален (както нормално седи на пода) и да направите завой.
Винаги, преди завой или каса на врата, изправяйте дивана на едната му страна така, че да стане почти вертикален. След това използвайте оставащия наклон за да “плъзнете” долната страна на дивана през касата на вратата или покрай ъгъла в коридора.
Това е система, която използва тялото ви като лост и пренася тежестта на по-големите мускулни групи на гърба. Също, оставят ръцете ви свободни като позволяват да маневрирате мебелта.
В зависимост от марката, можете без съществени усилия да пренасяте товари до 300 килограма. При покупка винаги проверявайте изрично указаното максимално тегло на опаковаката.
Единственият недостатък на тази система е пренасянето през стълби. Напрактика е неподходяща, защото тежестта почти изцяло се пренася върху човека, който се намира на по-долното стъпало.
Отново започваме с лостова система, но този път целта е да повдигнете мебелта с нея и да подложите тези подложки, които имат покритие против приплъзване от едната страна и ролки от другата.
Можете да купите самозалепващи плъзгачи за мебели с тефлоново покритие от различни онлайн магазини или магазини за строителни материали. Тефлонът има нисък коефициент на триене и това позволява лесно да предвижите мебелите през паркета или плочките.
Можете също да направите собствени плъзгачи от кърпи, килими, покривки или дори пластмасови фризбита (да, онези за игра).
Правилото е следното: използвайте твърди (пластмасови) плъзгачи за килими и мокети, и меки, подлепени плъзгачи за твърди подови настилки.
Подплатените одеяла и други, по-груби материали (като брезента) могат да бъдат безценни в ролята си на подложка или опаковка за мебелите.
Можете отлично да предпазите ъглите на мебели като дрешници и маси от отчупване и оронване. Просто увийте мебелта плътно с памучни материи и фиксирайте със стреч фолио.
Материалът продължава в част втора.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Ако се местите сами и искате да вземете матрака си с вас, то е добре да вземете някои неща предвид за да не го повредите или направо да останете без такъв.
Еднолицевият е с дървена основа, което отнема вариантите за импровизация. Като изключим, че трябва внимателно да го опаковате, отнасяйте се с него както с холската мебел.
Ако нямате възможност да наемете бус или камионетка, можете да преместите матрака с кола или подобно по габарит возило.
Ето как да го направите, стига да не е матрак с мемори пяна.
Ще ви трябват:
Ето какво да направите с тях:
Обикновенно, в България, има поне едно стълбище по пътя затова повикайте поне още 1 човек, който да придържа, ако ще прекарвате количката с матрака през стълби.
Друг вариант е да го пренесете на ръка през стълбището и остатъка от пътя да вземете с количката. Така също ще си улесните пренасянето.
Макар видеото да е на английски, предава основната идея кое – откъде минава:
Когато опре до матрак с мемори пяна трябва да вземете предвид, че:
Тъй като мемори пяната е лесно се поврежда, не използвайте колани или въжета за да го пренасяте прегънат на две. Можете трайно да го увредите.
Най-добре е да му придадете твърда форма като:
Така формата на матрака няма да се променя при транспортиране и ще се запази чист.
Превозът с кола е най-подходящ когато превозвате единичен матрак или сгънат двоен и той се побира в каросерията. Ако багажникът трябва да остане отворен, винаги можете да го привържете с въже.
До тук се изчерпва ролята на колата – ако пренасяте двоен, еднолицев или друг подобен матрак (извънгабаритен), ще трябва да потърсите бус или камион под наем.
Да пренасяте голям матрак на покрива на колата поставя вас и всички наоколо в опасност, защото може да се изхлузи в движение, да нарани някого или да причини катастрофа.
Затова търсете човек с подходящо возило и не забравяйте да почерпите.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
В последните две седмици научихте що е то – местене на самообсжлуване и как да изберете подходящ камион. А сега ето няколко съвета от нашия опит как да го натоварите най-ползотворно.
Ако багажът е повече, то ще е необходимо той да се подреди максимално високо като най-горе се слагат леки, обемни и нечупливи неща.
Започнете първо с най-обемните мебели. Например: гардероби, секции, легла, дивани и шкафове. За по-удобен достъп ги нареждайте изправени (вертикално) с гърба към кабината.
Докато разполагате големите мебели започнете да планирате как да ги запълните. В кухините на гардероби и секции, например, можете да нареждате по-малки шкафове, столове и други подобни.
Дребен багаж се използва за да уплътните малките мебели в по-големите. Например: ако в празната част на една секция биха могли да легнат 1-2 стола, то уплътнете столловете като запълните останалото пространство около тях с чували с хавлии.
Мебелите и багажа трябва да бъдат наредени плътно, без разстояния между тях и стените на каросерията.
Разбира се, при голямо количество багаж, не забравяйте да предвидите подредбата така, че тежестта му да бъде равномерно разпределена през площта на каросерията.
Ако багажът е по-малко, подреждането му започва от дъното на каросерията, откъм кабината. Отново първо са обемистите мебели, изправени с гръб към кабината.
Вещите трябва да са подредени като под формата на стълба, която слиза надолу по височина, от кабината към края на каросерията. Започнете с високите и обемни мебели най-близо до кабината, и разполагайте все по-малки такива към външната страна.
Когато товарите бяла техника се уверете, че е плътно разположена до стената или ъгъл на каросерията. Мебеловозът обикновено позволява мебелите да се привързват към стените на каросерията чрез крепежни колани със затягащ механизъм – тресчотка.
Ако не виждате такива колани край себе си, поискайте от шофьора, а най-добре се уверете, че сте уточнили дали ще има такива към камиона, когато го поръчвате от транспортната фирма.
При единична бяла техника или висока мебел, привързването към стените на каросерията с тресчотка е задължително. Ако транспортирате единични мебели като дивани и кресла, подреждайте ги в дъното на каросерията, опрени в гърба на кабината.
Плоскости като стъкла, огледала и картини е задължително да бъдат предварително опаковани. За целта използвайте щедро количество аеропласт (фолиото с балончета) или комбинация от велпапе и стреч фолио.
Най-добре е да ги разполагате легнали като под тях подлагате стиропор или друга мека основа и ги привържите с колан за да седят заедно и да не се разместват в движение. Ако някоя от плоскостите се изхлузи по пътя това би довело до счупване, затова се уверете, че всичко е стабилно обездвижено.
По възможност чупливите плоскости трябва да бъдат изправени на дългата си страна.
Надяваме се, че след този кратък урок по товарене, вече имате представа какво ви очаква и ще можете да планирате и предвижите местенето си с минимално количество изненади по пътя!
Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Ако сте решили да се местите сами, но нямате осигурен транспорт, винаги можете да наемете камион и шофьор. Ето как да прецените какъв камион ви трябва.
Преди да прецените какъв габарит ви е необходим, трябва да разберете какви и колко неща ще слагате в него. Правилният избор ще определи как ще премине преместването ви.
Ако камионът е твърде малък, то ще трябва да правите допълнителен курс, а ако е прекалено голям, ще плащате за пространство, което не използвате.
Ако се местите в друг град и камионът е прекалено малък, може и да се наложи да се откажете от дадени вещи.
И ето, че се оформи правило №1: винаги се запасявайте с малко излишно пространство за да сте сигурни, че ще ви стигне.
Преди да наемате камион-мебеловоз разберете колко трябва да товарите и се опитайте да се отървете от вещи, които не ви трябват. Това не само ще ви спести време при опаковане и разопаковане, но и гарантира, по-малка неразбория на новото място.
След като имате списък с всичко, което трябва да отпътува, можете да съберете оферти от различни фирми по преместване. На база списъка, всяка фирма ще предостави своята оценка за това какъв камион ви е необходим и колко ще струва начинанието.
Вместимостта на вещите ви в камион-мебеловоз зависи най-вече от това как са натоварени и колко тежат. Тук можете да си представите старата игра на Тетрис, но частите не само могат да пасват една с друга, но и да се поместват една в друга.
Очаквайте следващият четвъртък, 21-ви декември:
“Местене на самообслужване – как да натоварим камиона”;
а седмицата след това, на 28-ми:
“Какво ми е необходимо за да опаковам всичко при местене”.
Два наръчника, в които ще споделим в детайл от нашия професионален опит, как да се възползвате от предоставеното пространство в един камион.
Сега ще ви дадем представа кой тонаж, за какъв обем отговаря. За пример ще използваме два от нашите камиони-мебеловози, които към момента на писане са:
Тъй като думите “много” и “малко” имат различен смисъл за всеки ще приемем, че подреждането и изхвърлянето на ненужни вещи, не са от силните ви страни. Също така, тъй като би било по-удобно за вас, приемаме че мебели като гардероби и легла не са разглобени на плоскости, а се товарят цели.
В първия камион – с товароносимост до 1.5 тона – спокойно ще можете да натоварите двустаен, а може би и тристаен апартамент, в който живеят до двама човека. Това включва и бялата техника – пералня, хладилник, миялна.
Тази оценка включва само 3 стаи за живеене – кухня/трапезария, хол и спалня. Важно е да вземете предвид, че не включихме помещения като:
в които почти винаги включват многобройни вещи, всяка от които тежи повече от дреболиите в един хол, например.
Ако последното е валидно за вас, то по-добре поискайте мнение и за по-голям камион – в нашия случай Мерцедес 413, с товароносимост до 2.8 тона – за да си гарантирате, че няма да бъде претоварена машината, което би оскъпило транспорта и, че мястото ще ви стигне.
Разбира се, без професионален опит, е много трудно да се натовари камион без да има празни места по него. Взимаме и това предвид.
Използвайте наученото в този материал за да се ориентирате от какъв камион имате нужда и за да можете лесно да се разберете с фирмата която ви предоставя транспорт.
Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Безспорно едно преместване зависи от две неща: време и средства. Кое да бъде? Местим се сами или наемаме фирма с носачи? Ето и трети вариант.
Местенето на самообслужване е отличен вариант ако се колебаете между това да се местите сами или да наемете носачи. Понякога това решение (ако не и винаги) зависи от средствата и времето с което разполагате. Затова ако не искате да се местите сами, но не можете да си позволите носачи, “местенето на самообслужване” може да е най-добрият компромис.
При стандартното, пълно обслужване:
Фирмата-изпълнител опакова вещите и мебелите, натоварва ги в камион, доставя ги на адрес и ги разтоварва и разпределя в новото помещение.
Докато при частичното “самообслужване” фирмата се ангажира само с транспорта и предоставя камион със шофьор. Вие отговаряте за товаренето на камиона, подреждането на вещите в него и разтоварването на новия адрес. Ваша отговорност е и да подредите вещите си така, че да не се разместят или счупят по време на превоза.
Това е отлично решение за хора, които искат да спестят средства, но нямат желание или възможност да карат тежкотоварно превозно средство в градска среда – през всичките тясни улички и трафик.
Такава услуга обикновенно включва професионален шофьор и (най-често) камион-мебеловоз. Такъв камион е съобразен за по-деликатни товари, тоест различни от строителните материали.
Всички други разходи и дейности са ваша отговорност, включително: подготвяне на багажа ви за транспортиране – опаковане, товарене на камиона и разтоварване на новия адрес.
За да намалите разходите допълнително, можете да поискате от фирмата предоставяща камиона и универсални кутии. Това са кутии с пластмасови капаци, за многократна употреба. Транспортните дружества най-често ги предоставят под наем или ви връщат част от парите, след като върнете кутиите.
В градска среда, крайната цена са образува на почасова тарифа.
Извънградско – според километрите и тонажа, както и часовете на престой за товаро-разтоварни дейности. Обикновенно престоят се изчислява почасово.
При нас (www.Atlant.bg), например, получавате гратисен период от 60 минути за товаренето и разтоварването общо. Обикновенно този период е напълно достатъчен. След гратиса се таксува по тарифа.
Към крайната сума, както вече споменахме, ще се начислят и опаковъчни материали, пластмасови кутии или кашони, ако ползвате такива.
Когато избирате фирма, с която да работите, винаги представяйте подробно какво възнамерявате да правите и разпитайте предварително за крайната сума, както и какви допълнителни такси би могло да има.
Обикновенно, частичното ангажиране на фирма за премествания е по-евтино от пълното обслужване, макар и да зависи от особенностите по случая ви. Ако все пак държите да спестите не забравяйте да се консултирате с превозвача ви къде отиват най-много разходи и какви варианти има те да се съкратят за да се вместите в бюджета си.
Не е задължително. За да решите дали това е правилната услуга за вас е необходимо да определите колко време и хора ще ви отнеме да натоварите и разтоварите нещата си. Ако разполагате с времето и хората, то това може да е правилната за вас услуга.
Но се уверете, че правилно сте се запознали с това, което трябва да свършите и че сте сравнили с варианта ‘пълно обслужване’.
Често може да откриете, че стойността на едно пълно обслужване е добре заслужена, особенно ако имате повече мебели с по-голям размер или по-нестандартна форма.
Накратко, напишете си домашната. Ако не сте сигурни какво да изберете, претеглете опциите на база разходи, време, усилия, стрес и колко ценни са мебелите ви – колкото по-ценни мебели местите, толкова по-добре да оставите работата на професионалисти.
Също така не забравяйте, че при местенето на по-особенни вещи – с извънгабаритни размери, пиана или такива с разчупена форма като голяма ъглова секция, ще изискват допълнително усилие което лесно ще бъде предоставено от фирма с носачи. По-евтиното не е винаги по-добро.
Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Дали избираме носачи или не, е по-скоро личен избор. Тъй като правилния избор се основава на факти, решихме да сравним двата варианта за вас.
За да добием представа кой от двата варианта е по-добър, първо да изброим елементите на едно преместване:
Приемаме, че главният герой в ексепримента е сам, но може да поиска помощ от приятели.
Дори сами да се погрижим за първа и последна точка, това дори не е половината от работата. Остатъкът често изисква голяма част от времето и енергията ни.
Освен ако не работим в склад или не сме тираджии, все от някъде трябва да се сдобием с опаковъчни материали (тикса, кашони, стреч фолио), камион или голям бус и поне още един чифт ръце.
Разбира се, всеки е свободен да опита сам, с колата си, но след няколко дни лесно може да се констатира, че похабеното време и пари за гориво, лесно могат да отидат за един уикенд сред природата.
Опитът разказва, че един тристаен апартамент лесно може да напълни най-малкият ни камион – 1.5 тона.
Тон и половина. Представете си само. Не е ли около 1.8 тона една лека кола?
А сега се опитайте да си представите какво би било да пренасяте всичко това с комбито на съседа или вашето собствено.
И сега, след като разгледахме въпроса с транспортирането, остава да помислим какво би било да пренасяме всичко на ръка.
Сами трябва да подготвяме много по-дълго местенето. Мебелите трябва да се разглобят и окомплектоват за да се местят бързо и лесно. Дори плановете ни ще се сринат пред дивана и пералнята.
Отделно, че ако товарим прекалено бавно, може да се стигне до там, че да доплащаме за транспорта.
Да опитаме с още един човек. Все пак, в кабината при шофьора има максимум 2 места.
Трябва да е навреме или преди камиона. Трябва и да бъде на разположение в работно време. Добре е да се знае, че услуги извън обичайните работни часове и дни, вероятно струват допълнително навсякъде.
И не на последно място, трябва да повикаме точно онзи приятел, който е във форма за да сме сигурни, че ще понесе цяла сутрин местене на кашони и обемисти мебели през етажи и/или асансьори. Ако сте от хората, които помагат, сигурно имате поне една история от типа “когато качвахме дивана до шестия етаж”.
Ето, че се намесиха не едно условия за да протече всичко по план и да не се оскъпи.
И така, да преговорим какво се иска за да спестим пари от такси, премествайки се сами:
Първо си проверяваме вариантите колко ще бъде всичко със носачи и без носачи.
Истината е, че когато повикаме професионалисти, те не разчитат само на нас за да си реализират дохода за деня. Тоест, това дава две ползи:
Лесно може да се обобщи, че всяка от четирите точки по-горе ще бъде покрита и никой няма да възпрепятства работата заради стълби и умора.
Преди да си кажем кое е добре за нашия бюджет от време, усилия и пари, е добре да си помислим и за частта след камиона и кашоните. Това ли е всичко? Останаха ли още дреболии?
Често се оказва, че човек трябва да се върне за да довърши сам, след като преместването е завършено.
И така, личният избор ни води, но винаги е добре да вземем фактите предвид.
Получавайте още полезна информация и в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn и GooglePlus.
Изпратете безплатно запитване към наш експерт или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.