Преди да изберете фирма-изпълнител и да бъде направен оглед на вещите ви има няколко въпроса с които да се уверите, че сте на правилното място.
Ето какво е добре да проверите още по телефона с евентуалната фирма-изпълнител:
Ако фирмата, с която разговаряте, се занимава сериозно с международен превоз и са легитимни изпълнители, ще имат такъв лиценз. Просто попитайте за номера на лиценза за международен превоз, а ние ще ви покажем как да направите справка дали съществува такъв.
След като се сдобиете с номер на лиценза, можете да проверите в сайта на изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” към министерство на транспорта.
Списък с валидни международни лицензи за превоз на товари
Този списък е наличен в сайта на ИА “Автомобилна администрация” (www.rta.government.bg), секция “Регистри”.
Ако искате да направите сравнение между няколко фирми, просто ги прозвънете и попитайте какви са тарифите. Повечето транспортни фирми имат тарифа на килограм и на километър.
Цената на заявката ви следва да се представи в писмен вид, с отделно копие за вас, преди изпълнение на поръчката. Дори това да не е случая, имате право да изискате такъв документ предварително.
Също така проверете какви други придружаващи документи ще получите при приемане на поръчката от фирмата.?
При транпортиране на товар на голямо разстояние фирмата на телефона може да използва под-изпълнител или тя самата да бъде такъв.
Такава информация следва да е публично достъпна и вие да сте в правото си да се запознете с кого евентуално ще работите. В общия случай има три варианта:
Ако човекът, с когото разговаряте, не е сигурен помолете да направи справка и да ви върне обаждане.
След като вече сте наясно кои са под-изпълнителите, можете лесно да направите справка в интернет за мнения на техни клиенти или поне да се запознете с услугите от интернет страницата им.
Попитайте дали има допълнителни такси при обслужване на поръчка и кога са приложими.
Някои фирми таксуват допълнително за предмети с голям габарит и сложна форма или ако разтоварват на трудно достъпни места. В последния случай оскъпяване ще дойде от факта, че вещите ви трябва да се пренасят ръчно на по-дълго разстояние.
За да избегнете усложнения на товарната фирма (а и за вас самите):
Това са такси за усложнения или непредвидени обстоятелства и е съвсем нормално да са приложими. Ако се подготвите предварително, обаче, е възможно да се разминете с част от тях или поне да не ви идват като непредвиден разход.
При местене на голямо разстояние някои фирми може да прехвърлят товара ви от един камион в друг. Такива процедури отварят още една възможност за щети при преместване.
Попитайте предвирателно дали ще има подобна процедура за вашия маршрут. В общия случай, ще искате да си спестите фирма, която ще предприема това.
Ако превозът се случва през зимата или някой дъждовен период, попитайте превозвачът какво предлага срещу защита от измокряне.
Преди всичко трябва да се уверите, че превозвачът има ЧМР застраховка. Прибавяте лиценза за международен превоз и имате легитимен изпълнител на международни превози.
Накратко, ЧМР застраховката е отговорност на превозвача на товари чрез сухопътната мрежа (пътищата) на Европа. Това е споразумение сключено между 55 страни в Европа.
За разлика от други видове застраховки, тя е задължителна за транспортната фирма. Стойността на товара се определя на база пазарната стойност на вещите ви или ако товарът е от по-стопански характер, на база цените на стоковата борса.
За актуални обезщетения по тази застраховка, най-добре коментирайте с фирмата, която проверявате.
Разбира се, всяка застраховка си има ограничения. Докато не са много транспортните фирми, които предлагат допълнителна застраховка, повечето имат поне някакви взаимоотношения със застрахователно дружество и може да успея да ви вмъкнат на преференциални условия.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.