Дойде време и за последния материал от нашата информативна поредица със съвети при преместване на дома и офиса.
Преди сме говорили кога е най-удобно да се преместите, но какво да направите ако календарът ви притиска и нямате право на избор? Есента чука на вратата, а с нея и зимата. Ето защо написахме за вас тези 6 съвета при преместване в лошо време. За да не се налага да се утешавате с „като стане, тогава ще го мислим“.
В последната част на годината, времето може да бъде непредвидимо. Единият ден е ясно, на другия ден вали. Да не забравяме, че може да ви изненадат и силни ветрове, мокър сняг, дори градушка. Както знаете, в преходни сезони времето понякога дори не отговаря на прогнозата. Затове не се безпокойте за външния вид, а се екипирайте с дъждобран и непромокаеми обувки.
Следете прогнозата и се координирайте с транспортната фирма. Ако разберете, че на следващата вечер ще има буря, по-добре започнете преместването отрано.
Почти всеки човек лесно може да се изкуши да протаква до последно, благодарение на работното време, семейството, празници и ред други обстоятелства. Затова този съвет често присъства в материалите ни и просто не може да се изтърка.
В сценария с лошото време е още по-актуален: тъй като рискувате да пренасяте по време на дъжд или сняг, не можете да си позволите компромиси с опаковката. Всичко трябва да бъде внимателно опаковано.
Накратко – по-здраво опаковане, повече необходимо време.
Зимата и есента са подходящ момент да не щадите опаковъчни материали като тиксото, например. Стегнатият бандаж на една найлонова опаковка не само гарантира, че тя няма да се отвори, но и напълно изключва достъпа на вода до съдържанието й.
Особено ако вещите ви ще престоят на място без отопление за повече от една вечер докато бъдат превозени, си струва да отделите време за двойно или двуслойно опаковане. Факт е, че неща като съдовете могат да станат по-трошливи ако се пренасят и са с много ниска температура.
Друг пример е електрониката.
Престоят на много ниска температура може да предизвика конденз под пластмасовата обвивка на черната техника, както и да направи самата пластмаса или кабелите трошливи.
Ако е валял дъжд и имате запушена шахта пред входа, отпушете я. Да, не е много приятно, че не общинските служби, а вие трябва да го направите, но ако искате да се случват нещата – всичко е във вашите ръце.
Не забравяйте предварително да хвърлите сол по пътеки и външни стълбища ако нещата се случват в зимно време.
Както на новия адрес, така и на стария, ще се влиза с обувки и ще се вкарва мръсотия. Постелете пътя до товара в дома ви с найлон (или каквото ви се намира). По същия начин осигурете достъп до всяка точка в новото място, където ще се разтоварват кашони и мебели.
На новия адрес, включете отоплението и се уверете, че осветлението работи навсякъде. Денят е къс.
И тъй като местенето на домове си е един вид спортно начинание, не забравяйте да се облечете на словете. Както и ако ходите в планината. Това ще позволи да свалят по малко от облеклото си, когато се разгорещят нещата, но без да ви оставя без защита срещу студа.
Може да имате най-различни средства за размразяване на стъкла, антифризи, лопатки за стържене на лед и прочие. Уверете се, че няма да останат опаковани в някой кашон по случайност и ще са в колата. Дори и да има неща, които използвате веднъж годишно, подгответе се – вземете някакъв контейнер (кофа, кош за пране), нахвърляйте ги вътре и ги приберете в багажника.
Докато нещата звучат доста логични и очевидни, никога не е излишно човек да си припомни основните правила за такива ситуации, преди да се е сблъскал с тях.
Благодарим ви за всички харесвания и споделяния в социалните мрежи! Макар и това да е краят на поредицата, ние оставаме насреща за да ви помагаме с преместването на дома и офиса.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
В технологичната епоха, в която живеем, във всеки дом вече има стотици метри (ако не и километри) кабели. Ето какво да вземете предвид при подготвянето на аудио-видео техника за преместване. Все пак, неслучайно е известна и като ‘финна техника’.
Преди да местите всичко, уверете се, че имате достатъчно свободно място в новото пространство. Помнете, че трябва да вземете предвид къде има контакти и колко са на брой. Също така замерете контактите – задължително трябва да са занулени.
За да гарантирате дълъг живот на техниката вземете предвид и неща като температурата и влажността в стаята. Не слагайте плазмения телевизор под прозореца и не го обграждайте със саксиите с цветя.
Ако разполагате с проектор, проверете дали има къде да го монтирате. Понякога си струва да направите една пробна дупка с бургията за да се уверите, че идеалното място за машинката всъщност може да се пробие. Бетонът е винаги насреща за да усложни нещата!
Преди да дърпате кабели от контакта, всичко трябва да бъде изключено и никъде да не светят индикаторни лампи (диоди) по техниката. Изключете и всякакви разклонители и адаптери с копче, също така.
Ако техниката е под напрежение и изкарате кабела от контакта, ще прехвърчат искри. Малки искри, но достатъчно големи за да рискувате повреда.
В зависимост от притежанието ви, може и да не помните къде влизат всички кабели и за какво са. Купете си стикери за цени. С тях можете лесно да обозначите и надпишете, кой кабел – къде влиза.
Бъдете внимателни когато навивате кабели. Особено ако са по-стари, рискувате да се прекъснат в края, точно преди конектора. Обикновенно, това е най-крехкото място в кабела.
Ако разполагате с аналогова техника (стари телевизори, ролкови магнетофони и грамофони), а кабелите са на по 5-10 години, може и да е добра идея направо да си купите нови. Тъй като аналозите са още по-финна техника, възможно е да има подобрения в сигнала с нови кабели.
Аудио-видео техниката е скъпа, а често и също толкова деликатна. Екраните, например, искат най-много внимание. Ако ги облицовате по погрешен начин рискувате да се надраскат и дори натрошат.
Проекторите също са много деликатни заради оптиката в тях. Поставете проектора в здрава кутия, обезопасена с плътен слой текстил или хартия, между него и стените на кутията.
Винаги взимайте предвид статичното електричество – избягвайте да използвате отчупени парчета стиропор. Ако гранули от тях попадна вътре в техниката, рискувате повреда.
Ако ви се налага да опаковате и складирате техниката някъде, то най-важно е да няма влага. Без значение колко дълго ще оставите нещата така. Температурата, от друга страна, не винаги е фактор, но влагата със сигурност ще ви вкара в разходи.
Ако разполагате с микрофони, опаковайте ги в здрави кутии, които ще ги защитят от влага и прах, освен от удар и натиск.
Вижте също: Как най-добре да опаковам и пренеса широко-екранен телевизор?
Ако отделихте време в началото, да обозначите кабелите и документирате кое – къде отива, то тази част би следвало да е елементарна.
Винаги си водете записки, за това как са били свързани нещата, ако искате да се справите сами успешно.
Ако навивате кабелите така, че да нямат излишна дължина, ще постигнете по-професионален, цялостен вид. Използвайте кабелни превръзки (“свински опашки”) за да закрепите навитите кабели към рафтовете и секциите така, че да не се въргалят по пода. Това ще спести както прашене, така и риска от спъване в тях.
Не налучквайте! Ако не знаете какво точно правите, рискувате да повредите нещо. Повечето професионални системи са много по-сложни от домашната (любителска) техника. Ако успявате да свържите телевизора към съраунд системата, то няма гаранция, че ще се справите с аудио-видео техниката в офиса, църквата или училището.
Затова винаги е най-добре да наемете професионалист, който може да ви гарантира предсказуеми резултати.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
След като толкова време говорихме за преместване, няма как да не класираме различните видове фирми по преместване според това, в каква услуга специализират и на какво разстояние ви местят.
След като се запознаете с различните видове, предлагаме да разгледате услугите на Атлант (началната страница, секция “Атлант предлага”) и да се опитате да определите в кои категории попадаме.
Регионалните фирми обикновенно предлагат по-ниски цени, защото оперират само в областта на даден град или, в общия случай, в окръг от 100 километра.
В нашите ширини това може и да се нарече ‘поръчка на натоварен транспорт’ или ‘товарно такси’. Подходящи за случаите когато имате нужда да пренесете малък по обем или брой товар, или просто ви трябва една “баничарка” или камионетка за да превозите всички мебели от хола в разглобен вид.
Плащането обикновенно става на километър, но може да бъде и на час както и на договорка, след оглед на товара.
Когато се местите в съседна или по-далечна страна, определено ще ви трябва фирма с опит в международния транспорт. Това е така най -вече заради всички гранични пунктове по пътя, както чакането и документацията свързани с тях. Също така, в международния превоз съществуват различни видове застраховки на товара. Още една причина да наемете хора с опит.
Имайте предвид: За да бъде легитимно такова дружество (по международен транспорт), трябва да разполага с “лиценз за международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение”. Вие, като клиент, сте в правото си да изискате представянето на такъв. Ето как изглежда нашият.
Когато стане дума за преместване на бизнеса, често първата мисъл е за “местене на дома и бизнеса”. Това е така, защото най-често срещания вид бизнеси в България се помещават в офиси, които са по-лесни за преместване от едноетажна къща.
Същинската клиентела на този вид услуга, обаче, са корпоративни офиси, складове, магазини с голям инвентар или дори фабрики. Това са все начинания, които изискват голям персонал, солидна организация и понякога – работа на смени.
Фирмите, които специализират, в местене на бизнеси имат голям опит и подходящата техника за да се справят с всякакви товари. Също така, понякога разполагат със специализиран персонал. Това могат да бъдат техници, които да разкачат или свържат окабеляването на компютрите в офиса, когато преместването е приключило.
Най-разпространената услуга по преместване у нас, подходяща за домове със всякакъв размер и включваща различни комбинации от услуги. Ще говорим за тях в детайл в остатъка от материала.
Това е услуга тип “от основи до ключ” и включва пълната гама от услуги по едно преместване. Дружеството, което изпълнява услугата, ще опакова, натовари, транспортира и разтовари вашите вещи, а също може и да разопакова, подреди и, в някои случаи, дори да ги сглоби.
Изборът на такава услуга ви спестява време и усилия, но също така прехвърля отговорността за вашите вещи върху фирмата-изпълнител, което допълнително отнема от грижите свързани с едно преместване. Разбираемо, това е и най-скъпата услуга, която можете да си поръчате.
В случай, че имате голям брой деликатни вещи или такива с голям обем и нестандарна форма. Изпълнителят на такава услуга ви изпраща хора на предварително уговорена дата и всичко се опакова по най-бързия и безопасен възможен начин.
В зависимост от споразумението, може да получите и разопаковане, след като всичко е транспортирано.
Може да изберете да опаковате всичко сами, но да не можете да ги изнесете от дома ви или да ги натоварите в транспорт. В такъв случай можете да поръчате услугите на носачи, които ще изнесат всичко необходимо по ефективен и безопасен начин.
Отново, можете да се споразумеете, както за товарене, така и за разтоварване, след като превозът е приключил.
След като сте се погрижили за товарите сами, можете да поръчате направо товаро-разтоварна услуга с транспортиране. Носачите ще изнесат и натоварят, превозят до новото място и разтоварят всичко там.
При преместването на самообслужване имате цялостната грижа и свобода по преместването, то да се случи както намерите за добре.
Най-големият ви разход ще бъде наемането на транспорт. Затова е добре да сте предварително запознати с всякакви особенности преди да наемате дадено превозно средство.
Научете повече: Местене на самообслужване – кой е правилният камион за мен?
Единствената разлика с горния параграф е, че тук говорим за варианта да си поръчате само камион, без шофьор. Имайте предвид, че в един камион-мебеловоз, например, мебелите се обезопасяват с колани. Попитайте дали получавате такива с камиона и ако не – откъде можете да си осигурите.
Понякога трябва да се местят вещи, които са много деликатни и ценни. Друг път – които са деликатни, ценни и трудни за местене.
Такива са:
Такива вещи изискват безупречно преместване, на 100% без никакви щети и стрес по тях. Допълнително, някои изискват и специални условия при местене, като температура и влажност.
Едно е ясно тук – колкото по деликатна и скъпа е една вещ, толкова по-вероятно да ви потрябва фирма, която специализира само в работата с въпросния предмет.
Фирмите, които транспортират транспортни средства (каква игра на думи само) са такива, на които можете да се обадите да транспортират колата ви от едно място на друго. Напрактика си поръчвате автовоз или поне място в такъв.
Можете да поръчате такава услуга в комбинация с преместването в друга страна за да не се налага да прекарвате няколко дни на пътя с колата си.
Да обобщим – различните транспортни фирми имат различно поле на специализация и опит. Когато планирате преместването си е добре да сте запознати с всички видове услуги, за да имате всички опции пред себе си. Така ще направите правилния избор.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на метални каси и деликатна техника.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Миналата седмица започнахме да разглеждаме преместването на сейф в домашни условия. Научихме какво да имаме предвид спрямо сейфа, каква техника и колко човека са ни необходми. Ето я и втора част от материала. Да се залавяме за работа:
Освен подходящата екипировка, са ви необходими подходяща техника на преместване и проактивно планиране. При такива начинания е особено лоша идея да се пуснете по течението и да взимате решенията в движение.
Вместо това, когато местите голям (или не толкова голям) и тежък сейф из къщата си, обмислете всяка стъпка от процеса предварително, преди да я прилагате. Вземете предвид всички познати закони на физиката, както и такива, които може да откриете в процеса на местене. Само груба сила просто не е достатъчна за такова нещо.
Първо освободете касата от всякакво съдържание. От една страна ще я олекоти, а от друга ще гарантира целостта на вещите по време на преместването.
След това я опаковайте добре с каквато и да е здрава материя. например 1-2 слоя подплатени одеала или здрав мокет. Фиксирайте добре тази облицовка с широко тиксо или въжета. Идеята е да избегнете каквито и да е щети по повърхността на сейфа.
Наклонете сейфа на една страна като междувременно вкарате под него съответната количка за местене на тежки товари. Привържете сейфа за количката (най-добре) с колани с трисчотка. Целта е количката и товарът да станат неразделно цяло.
След като тежестта на металната каса е изцяло прехвърлена върху количката, наклонете уреда леко назад така, че тежестта на касата да се премести почти изцяло върху двете гумени колела.
В зависимост от това на какво място живеете, може да се наложи да изкачвате или да слизате по стълби с касата.
Изкачването става с гърба към стълбите. Един човек държи количката за дръжките, предимно за да я насочва, като други двама (или трима) бутат касата нагоре така, че групата да изкачва стъпалата едно по едно.
При слизане нещата са по-сложни. Желателно е четирима човека да местят и насочват количката, като това се случва много внимателно и стълбите се взимат една по една. Касата отново остава наклонена към стълбите заедно с количката.
Без значение от посоката, всички усилия се правят в синхрон, едновременно, без внезапни или резки движения. Помнете, че всяко рязко движение може да създаде инерция, а с половин тон каса не искате инерция.
Облечете се с удобни и свободни дрехи, които няма да ви пречат. Пазете пръстите и ръцете си като се оборудвате с високо качествени работни ръкавици. Пазете краката си като носите най-удобните ви обувки.
Ако изгубите контрол над сейфа и той тръгне да пада на една страна, просто отскочете настрани и го оставете да падне – дори и не си помисляйте да се опитвате да го хванете.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на метални каси и деликатна техника.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Макар и в България сейфовете да са най-често налични в офиса на някоя банка, решихме, че си струва да разгледаме сценария, в който местите сейф в дома си.
Безспорно боравенето с толкова тежки вещи може да представлява опасност за вас и околните, затова нека се запознаем, какво крие начинанието и как най-добре можем да подходим.
За всяко нещо си има логично обяснение и сейфът не е изключение. Докато една пиано, например, има масивна, метална рамка, която държи всичките струни заедно, то един сейф е много тежък само за да е сигурно, че ще седи там, където е оставен.
Все пак, ако един сейф може да бъде преместен от случайни хора, ролята му ще се обезсмисли.
Всеки сейф е различен по отношение на теглото и размера си. Важно да сте наясно с тези характеристики за да се справите безпроблемно. Докато марката и производителя на касата няма да го направят по-лек, като знаете точните размери и тегло ще можете да изберете подходяща техника за преместването му.
Нека сме наясно, че да “преместите сейфа сами” не означава да го правите съвсем сами. Означава, че имате куража да преместите нещо толкова масивно без никаква професионална помощ.
Което е смело решение от ваша страна предвид, че един сейф лесно може да надхвърли 300-500 килограма дори когато е празен.
И точно затова ви трябват поне още трима човека. Не само защото металните каси са по-тежки отколкото изглеждат, но и защото липсата на опит лесно може да ви доведе до ситуация, от която да не се измъкнете без професионална помощ.
Професионалистите използват разнообразни уреди при преместването на метални каси за да бъде сравнително бързо и най-важното – безопасно. Такива уреди могат да бъдат:
Ако сте решили да предприемате местенето на метална каса в домашни условия сами (сами с помощници, разбира се!), то най-вероятно няма от къде да наемете такива уреди освен палетна количка или тежкотоварна, ръчна количка.
Която и да изберете от двете, помнете, че това е задължителна част от вашето начинание. Без правилната екипировка може и да се откажете от идеята и да се свържете с професионалисти.
Материалът продължава в част вторa.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на метални каси и деликатна техника.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Лятото продължава с пълна сила, а ние отново сме на линия и продължаваме с тънкостите при преместване на дома и офиса!
Вие четете част втора от 14 съвета при местене на мебели.
Пренасянето на един голям, гъвкав матрак може да бъде предизвикателство. Много от тях имат дръжки, но те не са предназначени да издържат цялото тегло, както при местене.
Затова, освен с втори човек за пренасянето, може да се снабдите и с въже, от което да направите товароподемна примка:
Уверете се, че въжето е дълго близо два пъти дължината на матрака. Сега направете примки в двата му края като, преди да ги завържете, може да промушите парче PVC тръба широко колкото дланта ви.
Така получавате въже с дръжки от двете страни. Въжето се държи с едната ръка от всеки носач като матракът ляга върху въжето с дългата си страна. Така всеки носач държи с една ръка въжето, а с другата – горната част на матрака.
За случаите когато се окаже, че просто няма как да прекарате еднолицевия матрак покрай някой ъгъл – също както има модел, който се сгъва на две, така можете и вие да направете вашия еднолицев матрак сгъваем.
Оставете матрака да легне по лице (не забравяйте да постелете) и отстранете текстилния му ‘гръб’. Тук махането на такерите (големите мебелни телбоди) е най-трудната част.
След като сте отстранили покритието ще видите, че гърбът на матрака се състои от напречни и надлъжни летви. Идеята е да измерите точната среда по дължина и да срежете надлъжните летви (обикновенно 3 или 4 на брой) точно в тази точка.
Така пружините ще останат на напречните летви и няма да повредите нищо.
За да го върнете в първоначален вид просто укрепете надлъжно срязаните летви с подобни парчета дърво и видии (за да можете да разглобявате и в бъдеще) и закрепете обратно текстилния гръб.
Ако се местите в нова къща или апартамент, решете предварително коя мебел – къде отива. Вземете на квадратни карета, един молив и направете скица в мащаб.
Въпреки, че звучи като някакво инжинерно начинание, можете да се улесните като вземете размера на новото помещение и определите върху колко карета се нанася той.
Например, едно каре е равно на 40 сантиметра. Съответно, ако диванът е дълъг 2 метра, ще използва 5 карета.
Ако използвате фирма с носачи, допълнително удобство е, че можете да раздадете копия от тази скица на носачите за да знаят кое – къде отива.
Ако вече имате опит в преместванията, то ще се съгласите, че големите, меки кресла са едни от по-неудобните мебели за местене.
Затова си струва да направите опит да демонтирате облегалката на креслото. Често тя е захваната на метални пластини, които продължавата от подлакътниците нагоре.
Ако имате от по-скъпите кресла, които имат разгъваема част за краката, превържете седалката заедно с тази част, за да не се разгъне докато пренасяте креслото.
Това може да звучи доста очевидно, но е често срещано да не се демонтират краката на мебелите, например. Макар и да са малки, те стърчат, което ги прави чупливи и също ви отнемат няколко сантиметра, когато например пренасяте мебели през рамката на врата.
Затова улеснете местенето (и опаковането на мебелите) и разкачете всички възможни крака, дръжки, надстройки и рафтове.
Когато пренасяте през коридор, всеки сантиметър може да бъде от значение. Особено когато ви трябват малко по-широко отворени врати. Ето две неща, които могат да ви дадат необходимото разстояние:
За да преодолявате денивелация правете си рампи.
Това могат да бъдат:
Използването на рампа през повърхности, като стълбището например, ви позволява да плъзгате тежки предмети без да ги наранявате.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Без значение дали се пренасяте или просто размествате, местенето на тежки мебели не е за подценяване. Използвайте тези техники за местене на тежки, необичайни по форма вещи, без да си повреждате гърба, къщата или мебелите.
Неща като висок шкаф, гардероб или секция, могат да бъдат неудобни за носене. Не ги местете сами, използвайте втори човек да ви помогне. Положете мебелта на една страна и, при вдигане, отпуснете гърба да слезе леко надолу, да застане под ъгъл спрямо пода.
От гледната точка на носещия, страната на предмета заема клинообразна форма, с ъгълът право към пода. Това позволява да се центрира тежеста за да не се люлее или осуква мебелта. Пренасянето по стълби също става по-лесно, защото ъгълът, сочещ към пода, позволява по-лесно маневриране по стълбите, нагоре или надолу.
Едно удобно кресло далеч не е толкова удобно, когато опре до местенето му. Когато маневрирате с него по коридори, следвайте примера на професионалистите: извъртете креслото на една страна така, че да приеме формата L и го извъртайте покрай ъглите на завоите или касите на вратите, за да преминавате по-лесно и без щети.
Ако някога ви се наложи да пренасяте диван през коридор или врата ще откриете, че е почти невъзможно да го държите хоризонтален (както нормално седи на пода) и да направите завой.
Винаги, преди завой или каса на врата, изправяйте дивана на едната му страна така, че да стане почти вертикален. След това използвайте оставащия наклон за да “плъзнете” долната страна на дивана през касата на вратата или покрай ъгъла в коридора.
Това е система, която използва тялото ви като лост и пренася тежестта на по-големите мускулни групи на гърба. Също, оставят ръцете ви свободни като позволяват да маневрирате мебелта.
В зависимост от марката, можете без съществени усилия да пренасяте товари до 300 килограма. При покупка винаги проверявайте изрично указаното максимално тегло на опаковаката.
Единственият недостатък на тази система е пренасянето през стълби. Напрактика е неподходяща, защото тежестта почти изцяло се пренася върху човека, който се намира на по-долното стъпало.
Отново започваме с лостова система, но този път целта е да повдигнете мебелта с нея и да подложите тези подложки, които имат покритие против приплъзване от едната страна и ролки от другата.
Можете да купите самозалепващи плъзгачи за мебели с тефлоново покритие от различни онлайн магазини или магазини за строителни материали. Тефлонът има нисък коефициент на триене и това позволява лесно да предвижите мебелите през паркета или плочките.
Можете също да направите собствени плъзгачи от кърпи, килими, покривки или дори пластмасови фризбита (да, онези за игра).
Правилото е следното: използвайте твърди (пластмасови) плъзгачи за килими и мокети, и меки, подлепени плъзгачи за твърди подови настилки.
Подплатените одеяла и други, по-груби материали (като брезента) могат да бъдат безценни в ролята си на подложка или опаковка за мебелите.
Можете отлично да предпазите ъглите на мебели като дрешници и маси от отчупване и оронване. Просто увийте мебелта плътно с памучни материи и фиксирайте със стреч фолио.
Материалът продължава в част втора.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Ако наистина не ви харесва да разопаковате след преместване, то най-вероятно е, защото искате да се насладите на новото място, квартал или град. За да не ви обезкуражава мащабът на това начинание, е най-добре да разбиете процедурата на няколко поредни дни, особено след като сте се понапрегнали по време на самото преместване.
Като за начало, ето какво е най-добре да направите в първия ден – денят след като се нанесете.
Без значение дали разтоварвате сами или сте наели носачи, ще трябва да знаете къде отиват разгъваемия диван и кухненската маса. Най-добре е да имате предварителен план или скица, за всички мебели.
Уви, в доста случаи, човек няма възможността да се запознае добре с мястото, на което се мести, за да вземе тези решения предварително.
Ако сте в такава позиция, опитайте да сте на адреса достатъчно рано преди да пристигнат мебелите или просто прекъснете целия процес за 15 минути, за да можете да прецените на спокойствие къде отиват определени вещи, например дивана, телевизора, пианото и всички онези, които ще ви бъде трудно да преместите след като са си отишли вашите помощници.
Ако сте преместили покъщнината от старото място на новото или сте поръчали нови електроуреди, винаги си правете справка в упътванията дошли с тях, преди да се наемате да ги свързвате към битовата мрежа. И по-конкретно: хладилника, печката, миялната, сушилната и пералнята.
Ако не разполагате с ръководства или не сте съвсем сигурни как да изпълните инструкциите в тях, винаги търсете професионален съвет.
Леглата са първите мебели, които е необходимо да бъдат сглобени и приготвени за да сте готови за първото нощуване в новия ви дом.
Тази задача може да дойде дори и преди свързването на електроуреди, защото здравият сън е ключов за да започнете да се разполагате в новия си дом бързо и качествено.
Разбира се, следва мястото за спане идва това за хранене. Особено ако имате деца. Сглобете масата или плота, на който обикновенно се храните и заедно със столовете, на които всички са свикнали. Така нанасянето в дома получава едно добро начало.
Измежду целия ви багаж е добре да има един кашон, а може и чанта, който съдържа само вещи от първа необходимост. Тоалетни принадлежности, лекарства и прочие. Кашонът трябва да е ясно обозначен и лесен за откриване измежду другите. В семейството ви може да се получи така, че всеки да има собствен такъв кашон.
Друг, също добър вариант е всеки да приготви по една раница или сак, които ще изглеждат по-скоро като приготвени за лагеруване. Каквото и да изберете да опаковате, така знаете, че разполагате с всичко необходимо за комфорта, докато в къщата не се приключи с разопаковането и хаоса.
Лесно можем да се съгласим, че това е най-добрата част от първия ден в новия ви дом: леглата са готови да се стоварите върху тях и единственото, останало в списъка със задачи, е една стабилна вечеря.
Ако имате деца, използвайте момента да отпразнувате за да послужи като награда, че са се справили с една основна част от местенето, а и като празненство за едно добро начало.
Това ще помогне на всички замесени да се поуспокоят и отпуснат преди да заспят за първи път в новия им дом.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Често се оказва, че не сме били достатъчно внимателни с опаковането на вещи или предвидливи по време на преместването. Ето как най-добре да опаковате преди да стигнете до стикера “Чупливо!”.
Най-ползотворното, което може да направите, при опаковане на вещите си е да не бързате. Лесно се забравят или недообмислят опаковки когато се действа в последния момент, затова винаги си заделяйте щедро количество време за този етап.
Преди да започнем, уверете се, че разполагате със следните
От аеропласт до подходящи кашони, правилните опаковъчни материали са разликата между това, вещите ви да стигнат на парчета или непокътнати.
Увийте всяка чиния в аеропласт, залепете го с хартиено тиксо и ги подредете вертикално в кашон, широк колкото диаметъра на чиниите.
Подреждайки чиниите вертикално, намалявате площта на контакт, което от своя страна намалява риска за счупване по време на пренасяне и превоз.
За по-финни, кермични чинии, например, препоръчваме да ги уплътните помежду чиниите и от едната страна на кашона със мек картон, прегънат на две. Това ще гарантира, че ще са неразделно цяло с опаковката си и няма да се местят при пренасяне.
Важно е да не претоварвате кашоните. Ако слагате прекалено много вещи в един кашон, това поражда напрежение в самата опаковка както и помежду предметите вътре. Недейте, защото това е сигурен начин да се счупи нещо.
Когато опаковате чаши, първо увийте и попълнете всяка с вестник. След това направете една “обиколка” на чашата с тиксо за да фиксирате вестника. Тъй като чашите обикновенно са по-малки, но по-тежки, когато са опаковани заедно, най-сигурно ще бъде да използвате по-малки кашони с по-дебела стена. Идеята е да съберете в един кашон 10-15 чаши вместо 30.
Ако се налага да ги подредите на 2-3 нива (не повече!), то сложете в основата първо по-масивните чаши, като най-отгоре идват най-тънкостенните. Отделните нива разделяйте с по 1-2 слоя велпапе.
Не забравяйте да обозначите кашона, че трябва да седи изправен със стикер или просто да напишете стрелка нагоре.
Когато опаковате стъклени плоскости (рамки за картини, стъкла на прозорци и др.) започнете като облепите повърхността от едната страна с тиско, под формата на звезда, която стига до краищата.
Когато се пренасят такива плоскости, се получава огъване на микроскопично ниво. Тиксото ще абсорбира всякакви вибрации и физични сили, които може да напукат стъклото.
За да предпазите ъглите на стъклото, облепете ги с тиксо и картон под формата на триъгълник или направо си набавете картонени ъгли от някой магазин за опаковъчни материали.
За финал, положете стъклото на слой аеропласт, подгънете аеропласта по краищата, сложете втори слой върху стъклото и облепете всичко с тиксо. Напомняме, че опаковката и предметът трябва да станат неразделно цяло.
Вижте също: Как най-добре да подготвя за местене картина
Консултирайте се също с фирмата за опаковъчни материали дали не могат да ви предложат кутия за огледала и подобни плоскости, която е обезопасена със дунапрен от вътрешната страна.
Когато опаковате вази определено ще искате да използвате кутии с по-малък или най-добре – точен размер.
Подобно на чашите, опаковайте вазата с вестник и запълнете вътрешността й с намачкана хартия. След това увийте целия съд със аеропласт и фиксирайте с тиксо околовръз. Поставете в кашона и уплътнете празните пространства с чисти парцали. Използвайте този похват и при няколко бройки в кашон като ги поставяте на равно разстояние една от друга и уплътнявате по между им с плат.
По-малките съдове също могат да бъдат опаковани заедно. Подреждайте ги с най-тежката си част надолу и уплътнявайте добре празните пространства помежду им.
Ако работите с по-голяма ваза, препоръчваме да е самостоятелна в кашон, като е увита с поне 3-4 слоя аеропласт и е здраво уплътнена и обездвижена в опаковаката си посредством парцали.
Помнете, че при опаковане на чупливи вещи, не трябва да има прекалено много в един кашон, защото ще се образува напрежение помежду съдовете и ще се напукат един друг. Същевременно, не оставяйте място между съдовете и кашона, защото ще се клатушкат при преместване, което рискува да наруши целостта им.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.
Ето и седем основни стъпки които ще направят опаковането и преместването на спалнята лесно.
Преди да започнем нека споменем, че тези насоки се отнасят и за други стаи като детската или стаята за гости.
Всеки член на семейството може да помогне най-малкото с изхвърлянето на старите ненужните и отделянето новите завивки. децата могат да помагат като изпразват гардеробите си и събират играчките на едно място.
Ако искате да въведете децата разделянето на нужното от нежното, забавен подход за това е така наречената „важна кутия“. задайте условие на играта – да постави вътре нещата, с които най-много иска да отиде на новото място. Изберете за всяко дете подходяща по размер кутия и му помогнете да я декорира като по този начин я направи своя.
Сортирането на вещите следва да започне с гардеробите, преминавайки се към тоалетките и се приключвайки с най-малките места като чекмеджетата.
Съберете дрехите за подаряване или продаване в чували за отпадъци като ги означите подобаващо.
Ако имате дрехи, които не искате да се намачкат, то ще трябва да закупите подходящи кутии. Такива обикновено са с размера на едно сако и са плоски колкото да поберат три до пет сака. Разбира се, ако не можете да си ги набавите, можете да ги сгънете дрехите през средата и да ги приберете в среден по размер кашон.
Ако не ви безпокои мачкането, съберете дрехите със закачалките и ги сгънете, без да ги разделяте така, че да се поберат кашон. Групирайте дрехите заедно по видове, опаковайте ги заедно и надписвайте опаковките им.
Обувките могат да бъдат оставени в кутиите и събрани в по-голям кашон.
Ако оригиналните им кутии липсват, увийте всяка обувка във вестник или опаковъчна хартия, a след това ги увийте заедно. Съберете ги в кашон и го обозначете. Избягвайте да слагате тежки неща отгоре му – ако се намачка, ще се смачкат и обувките в него. Когато го товарите използвайте пространството върху него за да съберете възглавници, одеала и друг завивки.
С всяко преместване е добре да имате чанта или раница с всичко от първа необходимост за първата нощувка на новото място. Бижутата съберете в надеждна и компактна кутия, която влиза в същата раница или чанта. Не оставяйте бижута за камиона особено без застраховка. Дори има фирми, които биха отказали да ги товарят ако не са застраховани.
Купете си дебели чували, най-добре за строителни отпадъци и съберете вътре сгънати одеалата и чаршафите. Напомняме да ги групирате по чувал, а не да се смесват. След като ги надпишете по съдържание и по стая ще имате отлична представа кое – къде седи. Същото направете и с възглавниците.
Сега завържете здраво чувалите като избягвате да ги оставяте надути с въздух, защото така се пукат по-лесно. Ето че имате отличен товар, с който да запълвате свободно място в превозното средство, където не пасват кутии.
Предмети като тези трябва да бъдат прибрани в специални кутии които можете да поръчате от фирмата по преместване. при огледалата се уверете че опаковката или държа размера на съдържанието.
Вижте също: Как най-добре да подготвя за местене картина?
Докато щорите просто трябва да получат собствена кутия с подходяща дължина, пердетата и завесите изискват малко повече грижа за да не се изцапат или намачкат.
За да съхраните завесите и пердетата сгънете ги заедно с други дрехи в някоя от ниските кутии като онези за сако, които споменахме по-рано. Ако не разполагате с такива, просто ги сгънете като преди това подложите хартия от едната страна. Съберете ги в чист кашон и не оставяйте празно пространство.
Почистването на пердета и завеси се струва да се направи след преместването дори и само за да ги освежи. Ако има нарушаване във формата или са изцапани, то след почистването няма да има и следа.
Оставете тежката работа на нас за да имате повече време за нещата които обичате.
Изпратете безплатно запитване към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.
Абонирайте се за още полезни материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.