17 Местене на самообслужване – как се товари камион-мебеловоз

В последните две седмици научихте що е то – местене на самообсжлуване и как да изберете подходящ камион. А сега ето няколко съвета от нашия опит как да го натоварите най-ползотворно.

Ако багажът е много

Ако багажът е повече, то ще е необходимо той да се подреди максимално високо като най-горе се слагат леки, обемни и нечупливи неща.

Започнете първо с най-обемните мебели. Например: гардероби, секции, легла, дивани и шкафове. За по-удобен достъп ги нареждайте изправени (вертикално) с гърба към кабината.

Докато разполагате големите мебели започнете да планирате как да ги запълните. В кухините на гардероби и секции, например, можете да нареждате по-малки шкафове, столове и други подобни.

Дребен багаж се използва за да уплътните малките мебели в по-големите. Например: ако в празната част на една секция биха могли да легнат 1-2 стола, то уплътнете столловете като запълните останалото пространство около тях с чували с хавлии.

Мебелите и багажа трябва да бъдат наредени плътно, без разстояния между тях и стените на каросерията.

Разбира се, при голямо количество багаж, не забравяйте да предвидите подредбата така, че тежестта му да бъде равномерно разпределена през площта на каросерията.

Ако багажът е малко

Ако багажът е по-малко, подреждането му започва от дъното на каросерията, откъм кабината. Отново първо са обемистите мебели, изправени с гръб към кабината.

Вещите трябва да са подредени като под формата на стълба, която слиза надолу по височина, от кабината към края на каросерията. Започнете с високите и обемни мебели най-близо до кабината, и разполагайте все по-малки такива към външната страна.

Когато товарите бяла техника се уверете, че е плътно разположена до стената или ъгъл на каросерията. Мебеловозът обикновено позволява мебелите да се привързват към стените на каросерията чрез крепежни колани със затягащ механизъм – тресчотка.

Ако не виждате такива колани край себе си, поискайте от шофьора, а най-добре се уверете, че сте уточнили дали ще има такива към камиона, когато го поръчвате от транспортната фирма.

Други особености

При единична бяла техника или висока мебел, привързването към стените на каросерията с тресчотка е задължително. Ако транспортирате единични мебели като дивани и кресла, подреждайте ги в дъното на каросерията, опрени в гърба на кабината.

Плоскости като стъкла, огледала и картини е задължително да бъдат предварително опаковани. За целта използвайте щедро количество аеропласт (фолиото с балончета) или комбинация от велпапе и стреч фолио.

Най-добре е да ги разполагате легнали като под тях подлагате стиропор или друга мека основа и ги привържите с колан за да седят заедно и да не се разместват в движение. Ако някоя от плоскостите се изхлузи по пътя това би довело до счупване, затова се уверете, че всичко е стабилно обездвижено.

По възможност чупливите плоскости трябва да бъдат изправени на дългата си страна.

Надяваме се, че след този кратък урок по товарене, вече имате представа какво ви очаква и ще можете да планирате и предвижите местенето си с минимално количество изненади по пътя!

Имате въпроси?

Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.

Научихте ли нещо ново?

Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.

16 Местене на самообслужване – кой е правилният камион за мен

Ако сте решили да се местите сами, но нямате осигурен транспорт, винаги можете да наемете камион и шофьор. Ето как да прецените какъв камион ви трябва.

Ключът към правилния размер

Преди да прецените какъв габарит ви е необходим, трябва да разберете какви и колко неща ще слагате в него. Правилният избор ще определи как ще премине преместването ви.

Ако камионът е твърде малък, то ще трябва да правите допълнителен курс, а ако е прекалено голям, ще плащате за пространство, което не използвате.

Ако се местите в друг град и камионът е прекалено малък, може и да се наложи да се откажете от дадени вещи.

И ето, че се оформи правило №1: винаги се запасявайте с малко излишно пространство за да сте сигурни, че ще ви стигне.

Колко багаж премествате?

Преди да наемате камион-мебеловоз разберете колко трябва да товарите и се опитайте да се отървете от вещи, които не ви трябват. Това не само ще ви спести време при опаковане и разопаковане, но и гарантира, по-малка неразбория на новото място.

След като имате списък с всичко, което трябва да отпътува, можете да съберете оферти от различни фирми по преместване. На база списъка, всяка фирма ще предостави своята оценка за това какъв камион ви е необходим и колко ще струва начинанието.

Приблизителна оценка за камион

Вместимостта на вещите ви в камион-мебеловоз зависи най-вече от това как са натоварени и колко тежат. Тук можете да си представите старата игра на Тетрис, но частите не само могат да пасват една с друга, но и да се поместват една в друга.

Очаквайте следващият четвъртък, 21-ви декември:
“Местене на самообслужване – как да натоварим камиона”;
а седмицата след това, на 28-ми:
“Какво ми е необходимо за да опаковам всичко при местене”.

Два наръчника, в които ще споделим в детайл от нашия професионален опит, как да се възползвате от предоставеното пространство в един камион.

Сега ще ви дадем представа кой тонаж, за какъв обем отговаря. За пример ще използваме два от нашите камиони-мебеловози, които към момента на писане са:

  1. Мерцедес 313 – товароносимост до 1.5 тона
  2. Мерцедес 413 – товароносимост до 2.8 тона

Тъй като думите “много” и “малко” имат различен смисъл за всеки ще приемем, че подреждането и изхвърлянето на ненужни вещи, не са от силните ви страни. Също така, тъй като би било по-удобно за вас, приемаме че мебели като гардероби и легла не са разглобени на плоскости, а се товарят цели.

В първия камион – с товароносимост до 1.5 тона – спокойно ще можете да натоварите двустаен, а може би и тристаен апартамент, в който живеят до двама човека. Това включва и бялата техника – пералня, хладилник, миялна.

Тази оценка включва само 3 стаи за живеене – кухня/трапезария, хол и спалня. Важно е да вземете предвид, че не включихме помещения като:

  • маза,
  • килери,
  • гаражи и
  • бараки с инструменти

в които почти винаги включват многобройни вещи, всяка от които тежи повече от дреболиите в един хол, например.

Ако последното е валидно за вас, то по-добре поискайте мнение и за по-голям камион – в нашия случай Мерцедес 413, с товароносимост до 2.8 тона – за да си гарантирате, че няма да бъде претоварена машината, което би оскъпило транспорта и, че мястото ще ви стигне.

Разбира се, без професионален опит, е много трудно да се натовари камион без да има празни места по него. Взимаме и това предвид.

Използвайте наученото в този материал за да се ориентирате от какъв камион имате нужда и за да можете лесно да се разберете с фирмата която ви предоставя транспорт.

Имате въпроси?

Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.

Научихте ли нещо ново?

Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.

15 Местене на самообслужване – има ли такова нещо?

Безспорно едно преместване зависи от две неща: време и средства. Кое да бъде? Местим се сами или наемаме фирма с носачи? Ето и трети вариант.

Местенето на самообслужване е отличен вариант ако се колебаете между това да се местите сами или да наемете носачи. Понякога това решение (ако не и винаги) зависи от средствата и времето с което разполагате. Затова ако не искате да се местите сами, но не можете да си позволите носачи, “местенето на самообслужване” може да е най-добрият компромис.

Какво представлява местенето на самообслужване?

При стандартното, пълно обслужване:

Фирмата-изпълнител опакова вещите и мебелите, натоварва ги в камион, доставя ги на адрес и ги разтоварва и разпределя в новото помещение.

Докато при частичното “самообслужване” фирмата се ангажира само с транспорта и предоставя камион със шофьор. Вие отговаряте за товаренето на камиона, подреждането на вещите в него и разтоварването на новия адрес. Ваша отговорност е и да подредите вещите си така, че да не се разместят или счупят по време на превоза.

Това е отлично решение за хора, които искат да спестят средства, но нямат желание или възможност да карат тежкотоварно превозно средство в градска среда – през всичките тясни улички и трафик.

Какво включва местенето на самообслужване?

Такава услуга обикновенно включва професионален шофьор и (най-често) камион-мебеловоз. Такъв камион е съобразен за по-деликатни товари, тоест различни от строителните материали.

Всички други разходи и дейности са ваша отговорност, включително: подготвяне на багажа ви за транспортиране – опаковане, товарене на камиона и разтоварване на новия адрес.

За да намалите разходите допълнително, можете да поискате от фирмата предоставяща камиона и универсални кутии. Това са кутии с пластмасови капаци, за многократна употреба. Транспортните дружества най-често ги предоставят под наем или ви връщат част от парите, след като върнете кутиите.

Колко струва местенето на самообслужване?

В градска среда, крайната цена са образува на почасова тарифа.

Извънградско – според километрите и тонажа, както и часовете на престой за товаро-разтоварни дейности. Обикновенно престоят се изчислява почасово.

При нас (www.Atlant.bg), например, получавате гратисен период от 60 минути за товаренето и разтоварването общо. Обикновенно този период е напълно достатъчен. След гратиса се таксува по тарифа.

Към крайната сума, както вече споменахме, ще се начислят и опаковъчни материали, пластмасови кутии или кашони, ако ползвате такива.

Когато избирате фирма, с която да работите, винаги представяйте подробно какво възнамерявате да правите и разпитайте предварително за крайната сума, както и какви допълнителни такси би могло да има.

Обикновенно, частичното ангажиране на фирма за премествания е по-евтино от пълното обслужване, макар и да зависи от особенностите по случая ви. Ако все пак държите да спестите не забравяйте да се консултирате с превозвача ви къде отиват най-много разходи и какви варианти има те да се съкратят за да се вместите в бюджета си.

Наистина ли местенето на самообслужване е по-евтино?

Не е задължително. За да решите дали това е правилната услуга за вас е необходимо да определите колко време и хора ще ви отнеме да натоварите и разтоварите нещата си. Ако разполагате с времето и хората, то това може да е правилната за вас услуга.

Но се уверете, че правилно сте се запознали с това, което трябва да свършите и че сте сравнили с варианта ‘пълно обслужване’.

Често може да откриете, че стойността на едно пълно обслужване е добре заслужена, особенно ако имате повече мебели с по-голям размер или по-нестандартна форма.

Накратко, напишете си домашната. Ако не сте сигурни какво да изберете, претеглете опциите на база разходи, време, усилия, стрес и колко ценни са мебелите ви – колкото по-ценни мебели местите, толкова по-добре да оставите работата на професионалисти.

Също така не забравяйте, че при местенето на по-особенни вещи – с извънгабаритни размери, пиана или такива с разчупена форма като голяма ъглова секция, ще изискват допълнително усилие което лесно ще бъде предоставено от фирма с носачи. По-евтиното не е винаги по-добро.

Имате въпроси?

Изпратете безплатно запитване сега към експерт на Атлант или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.

Научихте ли нещо ново?

Абонирайте се за още полезна материали в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn или GooglePlus.

Дали избираме носачи или не, е по-скоро личен избор. Тъй като правилния избор се основава на факти, решихме да сравним двата варианта за вас.

Общи положения

За да добием представа кой от двата варианта е по-добър, първо да изброим елементите на едно преместване:

  1. Опаковане
  2. Товарене
  3. Транспортиране
  4. Разтоварване
  5. Разопаковане, подреждане и прочие

Приемаме, че главният герой в ексепримента е сам, но може да поиска помощ от приятели.

Дори сами да се погрижим за първа и последна точка, това дори не е половината от работата. Остатъкът често изисква голяма част от времето и енергията ни.

Освен ако не работим в склад или не сме тираджии, все от някъде трябва да се сдобием с опаковъчни материали (тикса, кашони, стреч фолио), камион или голям бус и поне още един чифт ръце.

Наем на транспорт

Разбира се, всеки е свободен да опита сам, с колата си, но след няколко дни лесно може да се констатира, че похабеното време и пари за гориво, лесно могат да отидат за един уикенд сред природата.

Опитът разказва, че един тристаен апартамент лесно може да напълни най-малкият ни камион – 1.5 тона.

Тон и половина. Представете си само. Не е ли около 1.8 тона една лека кола?

А сега се опитайте да си представите какво би било да пренасяте всичко това с комбито на съседа или вашето собствено.

Работна ръка

И сега, след като разгледахме въпроса с транспортирането, остава да помислим какво би било да пренасяме всичко на ръка.

С приятели или сами

Сами трябва да подготвяме много по-дълго местенето. Мебелите трябва да се разглобят и окомплектоват за да се местят бързо и лесно. Дори плановете ни ще се сринат пред дивана и пералнята.

Отделно, че ако товарим прекалено бавно, може да се стигне до там, че да доплащаме за транспорта.

Да опитаме с още един човек. Все пак, в кабината при шофьора има максимум 2 места.

Трябва да е навреме или преди камиона. Трябва и да бъде на разположение в работно време. Добре е да се знае, че услуги извън обичайните работни часове и дни, вероятно струват допълнително навсякъде.

И не на последно място, трябва да повикаме точно онзи приятел, който е във форма за да сме сигурни, че ще понесе цяла сутрин местене на кашони и обемисти мебели през етажи и/или асансьори. Ако сте от хората, които помагат, сигурно имате поне една история от типа “когато качвахме дивана до шестия етаж”.

Ето, че се намесиха не едно условия за да протече всичко по план и да не се оскъпи.

И така, да преговорим какво се иска за да спестим пари от такси, премествайки се сами:

  1. Всичко се товари/разтоварва в разумен срок от време
  2. Всичко се случва в общоприетите работни часове и дни от седмицата
  3. Нашия помагач се явява навреме за камиона
  4. Нашия помагач трябва да е физически активна личност

С носачи

Първо си проверяваме вариантите колко ще бъде всичко със носачи и без носачи.

Истината е, че когато повикаме професионалисти, те не разчитат само на нас за да си реализират дохода за деня. Тоест, това дава две ползи:

  • ниско оскъпяване на нашата поръчка и
  • изпълнение на поръчката в добър срок от време

Лесно може да се обобщи, че всяка от четирите точки по-горе ще бъде покрита и никой няма да възпрепятства работата заради стълби и умора.

Заключение

Преди да си кажем кое е добре за нашия бюджет от време, усилия и пари, е добре да си помислим и за частта след камиона и кашоните. Това ли е всичко? Останаха ли още дреболии?

Често се оказва, че човек трябва да се върне за да довърши сам, след като преместването е завършено.

И така, личният избор ни води, но винаги е добре да вземем фактите предвид.

Научихте ли нещо ново?

Получавайте още полезна информация и в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn и GooglePlus.

Имате въпроси?

Изпратете безплатно запитване към наш експерт или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.