5 лесни начина да премахнем стреса по време на преместване

ноември 6, 2017
10 Как да премахнем стреса по време на преместване

От всички трудности в ежедневието стресът е най-често насреща. Ето 5 неща, които ви препоръчваме да направите когато започвате да се местите.

Бъдете организирани

Особено когато се мести нещо по-голямо от едностаен апартамент, броят на вещите може да бъде внушителен, а с тях и времето за тяхната подготовка. Затова добрият план е на първо и най-важно място.

Както с всеки един проект, няма как да стигнете до края успешно, без добро планиране. Приемете, че не можете да помните и мислите за всичко и си направете план.

Планирането има две огромни ползи:

  1. То ви кара да си представите процеса стъпка по стъпка и така се сблъсквате с неща, които иначе няма да ви дойдат на ум.
  2. Всичко ще бъде на хартия. Пред вас. Освен, че няма да го забравите, ще можете да видите цялото начинение “от птичи поглед” и да знаете с какво се захващате.

Започнете отрано

Важно е не просто да започнете отрано, но и да си осигурите предостатъчно време.

Но защо?

Така ще имате време нещо да се обърка или да се случва с по-бавни темпове, отколкото първоначално сте очаквали. Например, винаги е възможно да се простудите, да не успеете да се снабдите с опаковъчни материали навреме или да срещнете други обърквания от професионален, или личен характер.

Поставяйки си ниски очаквания към времето за преместване гарантира, че ще имате достатъчно време за всякакви обърквания. Или поне повечето.

Вижте също: Kак да си направим график за подготвяне на преместване

План Б

“Всичко, което може да се обърка, ще се обърка.”
– Законът на Мърфи

Макар и да не сме чували до сега изригващи вулкани и падащи метеорити да попречат на нечие преместване, добре е да не забравяте, че действително нещата могат да се объркат понякога въпреки най-добрите ви намерения.

С това на ум, помислете кое би могло да се обърка покрай организирането на вашето местене.

За създаване на план Б, две сравнително универсални решения биха били:

  1. Организирайте всичко така, че да не е зависимо от други хора.
    – например: не чакайте братовчед ви да си вземе 10-годишните вещи от дрешника и тогава да опразните останалата част от него.
  2. За всяка планирана дата опитайте да имате предвид и втора такава, за да може да не пропадат плановете ви ако нещо се случи

Не оставяйте живота си на пауза

Лесно е човек да бъде погълнат от работата си, особено когато е повече.

Може да решите, че искате да приключите с всичко за 5 дни, но това по-скоро ще ви постави под напрежение отколкото да ви помогне. Стресът често пречи на трезвата мисъл и ни подвежда да правим грешки по-често.

В интерес на истината, хората които бързат по време на местене се озовават на новото място заобиколени от кашони и никакъв спомен кое къде са прибрали, че дори дали са го взимали.

Спестявайте си крайностите и си давайте време за отдих поне 2 пъти седмично. Направете си почивен ден от опаковането и подреждането. Прекарайте време с приятели или избягайте за 2-3 часа извън града.

В най-лошия случай – направете си една поне 20 минутна разходка на някое приятно място.

Няма второ мнение по въпроса, че когато сме в добро настроение и отпочинали всичко се случва по-бързо и качествено.

Бъдете позитивни

Може и да не изглежда винаги така, но преместването си е вид житейска промяна. Напускаме комфорта на ежедневието за да се озовем на ново място и да се сбогуваме със старото.

Използвайте възможността да помислите за това какви са добрите неща, които ви очакват. Новият квартал или град, новите хора и места в него. Какви са възможностите за вас и промяната в рутината, която ще настъпи.

Също така не забравяйте, че няма по-подходящ момент да се сбогувате със стари (вредни) навици или да въведете нещо ново в ежедневието си.

Научихте ли нещо ново?

Получавайте още полезна информация и в любимата Ви социална мрежа: Facebook, LinkedIn и GooglePlus.

Имате въпроси?

Изпратете безплатно запитване към наш експерт или се запознайте с нашите услуги по преместване на дома и офиса.